Performancing Metrics

فیلم‌های شبکه یک در نوروز | اتاق خبر
کد خبر: 327065
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 02:11
در ایام نوروز 14 فیلم سینمایی متنوع از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از فارس، فیلم‌های سینمایی روز سرنوشت، پاییزی که گذشت،مردان آفتاب، گمیجی،مزارشریف، آقای هلمز،پلوگا(فیل ماهی) از 29 اسفند تا 6 فروردین ساعت 16 از این شبکه پخش می شود.

فیلم های افشاگر، کلاهبرداران، سرقت بزرگ 1و2، روشنایی حقیقی، استرداد و پاییز نیز از 7 تا 13 فروردین 95 در ساعت ذکر شده تقدیم بینندگان شبکه یک خواهد شد.
اما خلاصه ای از فیلم های معرفی شده از این قرار است.
داستان روز سرنوشت به کارگردانی محمود ناظری از این قرار است: الهه صبوری در عسلویه مشغول به کار است. به خاطر تغییر وضعیت شغلی مجبور است که خانواده اش را برای ادامه زندگی به عسلویه بیاورد. پس از آمدن همسر و فرزندش اتفاقاتی می افتد که مسیر زندگی و کار او را با چالش مواجه میکند. او بین موقعیت های سختی قرار میگیرد که باید دست به انتخاب بزرگی بزند.
خلاصه فیلم سینمایی پاییزی که گذشت به کارگردانی سیامک کاشف آذر، داستان این فیلم درباره مردی است که پس از سالها به خانه پدری اش در یکی از شهرهای مرزی برمی گردد تا زمین زراعی پدرش را احیا کند، اما در اثر برخورد با مین عمل نکرده ای از دوران جنگ، مجروح و زمینگیر می شود. در این میان پسر نوجوان او که با اکراه همراهش بوده و مخالف مسیر زندگی پدرش می باشد، مجبور می شود تا راه او را ادامه بدهد.
فیلم سینمایی مردان آفتاب به کارگردانی داریوش غذبانی، از این قرار است: جمشید و محمد دو جوان  تک تیرنداز در جبهه غرب هستند که در پرورشگاه بزرگ شده اند اما هیبچ یک از رزمندگان از این موضوع خبر ندارد. جمشید و محمد که برای یک ماموریت به دل کوه رفته اند در دام عراقیها گیر می افتند. پیرمرد زنده دلی معروف به بابا آنها را از مخمصه نجات می دهد. یک تیرانداز عراقی که به آن منطقه آمده امان همه را می برد و فرمانده ها را عاصی می کند. جمشید، محمد و بابا برای از پا در آوردن تک تیرانداز عراقی به ماموریت اعزام می شوند در حالی که این دو جوان اعتقادی به توانایی های بابا برای این ماموریت ندارند. کم کم شگرد های خاص بابا در تعقیب و شکار که یادگار دوران محیط بانی است نمایان می شود و در انتها محمد به دست تیر انداز عراقی شهید می شود.
داستان گمیجی به کارگردانی مجید اسماعیل پارسا، در ارومیه می گذرد،  پدر حسن بعد از خشک شدن دریاچه ارومیه ناپدید شده و خانواده حسن قصد دارند اموال خودشان از جمله کشتی را بفروشند و به بوشهر نقل مکان کنند. حسن هنوز منتظر پدرش است وقصد دارد کشتی را تا زمان برگشت پدرش بازسازی کند. خانواده ای که از جنوب به آن منطقه آمده اند فرزندی به نام ناجی دارند. ناجی در روند بازسازی کشتی به حسن کمک می کند.
فیلم سینمایی مزار شریف به کارگردانی عبدالحسین برزیده، ماجرای حمله طالبان به کنسولگری ایران است که طی آن 8 دیپلمات ایرانی  در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف کشته می شوند و یک نفر زنده می ماند.مدد شاهسون تنها بازمانده این حادثه است که جان سالم به در می برد و راهی سفری ۱۵ کیلومتری با پای پیاده می‎شود.
خلاصه داستان فیلم سینمایی آقای هلمز  به کارگردانی بیل کاندان، آقای هلمز کارآگاه معروف جنایی در اواخر عمر به بیماری آلزایمر دچار می شود. او با یافتن مدارکی متوجه می شود که نتوانسته به یکی از مراجعین قدیمی خود کمک کند و درنتیجه با عث مرگ او شده است. این ماجرا او را بشدت متحول کرده و باعث می شود بیشتر به دیگران کمک نماید.
فیلم سینمایی پلوگا(فیل ماهی)، به کارگردانی مهدی جعفری نیز داستان ، پسر بچه ای است که  در شمال کشور قصد دارد به پدر صیادش که در اوضاع سخت وکساد صیادی به سر می برد کمک کند. او موفق به صید یک فیل ماهی می شود که نظر صیادان منطقه را جلب می کند.صیادان در رقابت با یکدیگر پیشنهاد خرید با قیمت بالایی به پسر بچه می دهند اما او در نهایت تصمیم می گیرد با درخواست سازمان محیط زیست همراه شود و فیل ماهی را به آنها تحویل دهد.
فیلم سینمایی افشاگر به کارگردانی وینسنت گارنگ، داستان دنی روبر یک خبرنگار است که  شروع به نگارش کتابی به نام افشا می کند. در این کتاب او از باند گسترده و پرنفوذ پولشویی در فرانسه و اروپا پرده برمی دارد. با انتشار کتابش بانکها و سیاستمداران زیادی از او شکایت کرده و کتابش را تهمت و افترای بی دلیل و مدرک می خوانند. او که کتابش را بر اساس شواهد شاهدان مخفی نوشته است در دادگاه محکوم شده و مجبور به پرداخت جریمه های سنگین نقدی می شود.
فیلم سینمایی کلاهبرداران به کارگردانی کیم هونگ سیون، نیز داستان جی هیوک سارقی است که در بازکردن گاوصندوق مهارت دارد. رییس چو که گاوصندقی را از گمرک دزدیده است از او می خواهد که گاوصندوق را باز کند. جی هیوک که در پی انتقام از اوست با همکاری پلیس نقشه ای حساب شده را پیاده کرده و رییس چو را به دام می اندازد.
فیلم سینمایی سرقت بزرگ 1و 2 به کارگردانی جولیان جارولد- جیمز استرانگ، درباره یک گروه سارق حرفه ای به قطاری حامل پولهای نقد در انگلیس دستبرد می زنند و 2 میلیون دلار را به سرقت می برند. پلیس پس از 3 سال تحقیق و تفحص عاقبت همه سارقان را می یابد.
روشنایی حقیقی به کارگردانی مجید سروینی،داستانی شیرین دارد و از این قرار است:  دو برادر به نامهای کمال و رحیم سال‌هاست که با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرآنی، دوستی صمیمی با هم برقرار می‌کنند که همین دوستی باعث ماجراهای بین این دو برادر می‌شود.
فیلم سینمایی استرداد به کارگردانی علی غفاری،  به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان، امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.
پاییز به کارگردانی مهدی بوستان پرور که به مناسبت روز طبیعت پخش می شود درباره، صمد جنگل بان وظیفه شناسی است که در زندگی شخصی خود دچار مشکلاتی می شود که او را با فراز و نشیبی همراه می کند اما او حاضر نیست وجدان خود را فدای احساسش کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید