Performancing Metrics

واکنش سازمان ملل به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 327109
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 11:25
شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اقدام دولت کره شمالی در یک آزمایش دیگر موشک‌های بالستیک را محکوم کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل به عنوان مهم‌ترین زیرمجموعه این نهاد بین‌المللی، تازه‌ترین آزمایش موشک بالستیک پیونگ‌یانگ را که نقض صریح قطعنامه اخیر سازمان ملل محسوب می‌شود، محکوم کرد.

شورای امنیت که در پی این آزمایش، به درخواست آمریکا تشکیل جلسه فوری داد با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر بر ممنوعیت انجام چنین آزمایش‌هایی از سوی پیونگ‌یانگ براساس قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

این در حالی است که شورای امنیت دو هفته پیش با تصویب شدیدترین تحریم‌ها علیه کره شمالی به آزمایش هسته‌ای و راکتی اخیر این کشور واکنش نشان داده بود.

این شورا اما در واکنش به آزمایش روز گذشته کره شمالی بار دیگر از تمام کشورها خواست تا تلاش خود برای استقرار تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ را مضاعف کنند.

پیش از این جلسه بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل نیز طی بیانیه‌ای آزمایش بالستیکی اخیر کره‌شمالی را محکوم کرد.

استفان دوجاریک، ‌سخنگوی بان‌کی‌مون با تاکید بر آشفته شدن اوضاع در شبه‌جزیره کره با آزمایش‌های مختلف پیونگ‌یانگ از دولت این کشور خواست تا به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشد.

دوجاریک در این باره گفت: ما بار دیگر از کره‌شمالی می‌خواهیم تا به وظایف بین‌المللی خود از جمله قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل درباره توقف چنین اقدامات تنش‌آمیزی عمل کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید