Performancing Metrics

استان اردبیل و 1800 اثر تاریخی آن | اتاق خبر
کد خبر: 327242
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1395 - 05:37
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل از شناسایی هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در این استان خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر قادر تقی زاده  با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این استان ۸۷۰ اثر ثبت ملی و هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی و میراثی در این استان، متذکر شد: این استان برخوردار از ۱۲۰ امامزاده و ۱۱ موزه است که مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از ۱۷ اثر تاریخی ثبت شده کشور در یونسکو است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کوهستان سبلان با ارتفاع چهار هزار و ۸۱۱ متر اثر طبیعی – ملی استان محسوب می‌شود، ادامه داد: علاوه بر این به واسطه کوه سبلان این استان برخوردار از ۱۱۰ چشمه معدنی شامل ۷۵ چشمه آب گرم و ۳۵ چشمه آب سرد است.

تقی زاده تعداد مناطق نمونه گردشگری استان را ۳۷ مورد عنوان و اضافه کرد: ۱۲ روستای هدف گردشگری و ۵۲ روستای دارای قابلیت طبیعی و تاریخی در این استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه آثار شاخص تاریخی و باستانی این استان مجموعه‌های شیخ جبرئیل، شیخ حیدر، محوطه باستانی شهر یری، مجموعه بازار تاریخی، دریاچه شورابیل و پل‌ها و خانه‌های تاریخی است، اضافه کرد: به منظور پذیرایی از گردشگران ۲۱۷ مرکز اقامتی در استان ساماندهی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان افزود: علاوه بر این ۲۹ دفتر خدمات مسافرتی و ۲۱ واحد مرکز پذیرایی بین‌راهی در استان آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.    

94105

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید