Performancing Metrics

توانمند سازی زنان و دختران در جامعه | اتاق خبر
کد خبر: 327281
تاریخ انتشار: 2 فروردین 1395 - 13:23
معاون رئیس جمهور درامور زنان وخانواده با تبریک سال جدید گفت: درسال ١٣٩٥ مصمم تر از قبل راهبرد «توانمندسازی زنان و دختران درهمه سطوح در جامعه دوستدار خانواده» را در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر  معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پیامی فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است؛

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال. حول حالنا الی احسن الحال.

سال ١٣٩٤ را با تمام فراز و فرودها تا ساعاتی ديگر پشت سر می گذاريم؛ سالی كه با عنوان همدلی و همزبانی ملت و دولت مزين شد؛ كه صد البته با پايان سال ها اين عناوين را نبايد پايان يافته و مختص همان سال ها تلقی كنيم.

در سال ١٣٩٤ دو رويداد بزرگ بيش از ساير اقدامات ريز و درشت خودنمايی می كند: گام بلندی كه توسط دولت با حمايت و نظارت مقام معظم رهبری براي به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته ای برداشته شد و گام بلند ديگری كه ملت در خلق حماسه بزرگ هفتم اسفند برداشت. با اين رويدادها مسير براي برداشتن گام های بعدي هموارتر شده است.

در سال ٩٥ و لحظه تحویل سال همانند سال های گذشته جای بسیاری از عزیزان در ميان ما خالی است؛ به ويژه شهدای فاجعه منا و شهدا مدافع حرم؛ در اين لحظات دل های همه ما پيش خانواده های اين عزيزان و دعاگوی همه آنها خواهد بود.

در سالي كه پشت سر می گذاريم تروريسم و خشونت و افراطی گری در گوشه و كنار جهان همچنان مجال عرض اندام يافت و زنان و كودكان بی شماري را نيز به ويژه در منطقه و در كشورهای سوريه و يمن و عراق و ... قربانی خود ساخت.

معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوری در سال ١٣٩٤ از جايگاه ستادی و فرابخشی  فعاليت های خود را در شناسايی مسائل و مشكلات و خلأها و فاصله ها و شكاف ها و جلب توجهات و ايجاد حساسيت نسبت به آن؛ شناسايی و مديريتظرفيتهای موجود و ترويج همكاريهای شبكه ای در حوزه زنان و خانواده در چارچوب برنامه پنجم توسعه را، به رغم تمام حاشيهسازی ها، پيش داوری ها و بیانصافی ها كه ذره ای در انگيزه و اراده مان خللی ايجاد نكرد، تداوم بخشيد و به موازات آن تلاش لازم را با همگرايی و همافزايی دستگاه های ذي ربط در تدوين برنامه ششم توسعه (لايحه احكام و سند برنامه) به كار بست. بر اين اساس اين معاونت در سال ١٣٩٥ مصمم تر از قبل راهبرد «توانمندسازی همه زنان و دختران در همه سطوح در جامعه دوستدار خانواده» را در دستور كار خود قرار داده است و براي تحقق آن دست همكاری و ياری خود را به سوی تمام جريانات، گروهها، صاحبنظران و اندیشمندان دراز می كند.

آغاز و پايان سال ١٣٩٤مقارن بود با ايام فاطميه و عيد و سال مان رنگ و بوی فاطمی داشت و اما تقارن ابتدا و انتهاي سال ١٣٩٥ با ميلاد زهرایاطهر(س)؛ اين شاهد مثال برای همه نسل ها و همه عصرها، سال آتی را از سال های ديگر متمايز كرده و سمت و سوی ديگري به آن بخشيده است.

ملت بزرگ ايران سال ١٣٩٥ را با اميد آغاز می كند؛ اميد به آرامش، اميد به رونق اقتصادی و تحقق سياستهای اقتصاد مقاومتی و اميد به تحقق تمامی برنامه ها و وعده ها و شعارهای دولت تدبير و اميد

با آرزوی سالی توام با برکت، سلامتی و شادكامی برای همه ايرانيان و برقراري دوستی، مهربانی، امنيت و صلح در سراسر جهان، از خدا می خواهيم بهترين احوال را در سال جديد برای همه بندگان خود مقدر نمايد.»

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید