Performancing Metrics

اعزام و پذیرش هیأت های تجاری؛ مهم ترین رویداد اقتصادی سال 94 | اتاق خبر
کد خبر: 327560
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1395 - 11:53
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
اعزام و پذیرش هیأت های تجاری، باب جدیدی را به روی اقتصاد کشور گشود که از آن می توان به عنوان مهم ترین رخداد اقتصادی نام برد.

 اتاق خبر- عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران اعزام و پذیرش هیأت های تجاری را مهم ترین رویداد اقتصادی سال 94 دانست و گفت: مراودات تجاری و انعقاد قراردادهای مختلف باب جدیدی را به روی اقتصاد کشور گشود که از آن می توان به عنوان مهم ترین رخداد اقتصادی نام برد.

سیده فاطمه مقیمی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: بعد از لغو تحریم ها و گشایش های سیاسی، پدیدار شدن وضعیت جدید اقتصادی دور از انتظار نبود و این قضیه تحولات قابل توجهی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

وی در پاسخ به این پرسش که در چه زمانی آثار لغو تحریم ها بر معیشت مردم دیده می شود؛ اظهار کرد: مادامی که قدرت خرید مردم افزایش چشم گیری پیدا کند و سبدهای خالی مردم بعد از مراجعه به فروشگاه ها پر شود، می توان ادعا کرد که وضعیت معیشت مردم روند خوبی داشته است.

مقیمی ادامه داد: لازم است بین میزان دستمزد و حقوق  افراد با نرخ تورم تناسب لازم ایجاد شود تا هرچه زودتر آثار توافقات بین المللی را بر زندگی آحاد ملت شاهد باشیم.

به گفته وی؛ امید می رود مطالبات بخش خصوصی از دولت مورد توجه قرار گیرد تا شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور باشیم.

مقیمی تصریح کرد: در سال 95 باید تدابیر لازم جهت کنترل نرخ تورم، ثابت نگه داشتن نرخ ارز، ممانعت از وضع قوانین مزاحم، تسهیل روند تسهیل تجارت و کارآفرینی اندیشیده شود تا به شرایط مطلوب و ایده آلی در کشور خود برسیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم با حمایت از نمایندگان منتخب دور دهم مجلس شورای اسلامی و درک شرایط جدید اقتصادی قوانین مطلوبی وضع شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران به مهم ترین برنامه های کاری خود در سال 95 اشاره ای داشت و گفت: علاوه بر برنامه های مربوط به حوزه حمل و نقل؛ اشتغال زایی، حمایت از ایده های جدید و کارآفرینی برای نسل جوانی که دغدغه معیشت خود را دارند؛ در اولویت برنامه های سال 95 قرار گرفته است.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید