Performancing Metrics

آمار بازدید از موزه‌های اردبیل مطلوب نیست | اتاق خبر
کد خبر: 327707
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1395 - 20:12
سرپریت امور موزه های اردبیل
سرپرست امور موزه‌های استان اردبیل گفت: با وجود اطلاع‌رسانی گسترده آمار بازدید از موزه‌های استان در هفته اول تعطیلات نوروزی مطلوب نیست.

اتاق خبر- سرپرست امور موزه‌های استان اردبیل گفت: با وجود اطلاع‌رسانی گسترده آمار بازدید از موزه‌های استان در هفته اول تعطیلات نوروزی مطلوب نیست.

فردین عینی با بیان اینکه از روز ۲۸ اسفند تا پایان روز چهارم سه هزار و ۱۰۰ بازدید از موزه‌های استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این رقم کمتر از حد انتظار ما است.

وی با تأکید به اینکه در تابستان به مراتب بازدید از موزه‌ها افزایش می‌یابد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد برای گردشگری اردبیل بیشتر از فصل بهار ضروری است بر روی فصل تابستان برنامه‌ریزی شود.

سرپرست امور موزه‌های استان با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی همه دستگاه‌های اجرایی به شکل گسترده برای هدایت مسافران بسیج می‌شوند، متذکر شد: این در حالی است که در فصل تابستان تا به این حد فعالیت را شاهد نیستیم.

عینی با اشاره به آماده‌سازی هفت موزه میراثی و سه موزه مفاخر، شهدا و تاریخ طبیعی ادامه داد: بازدید از موزه‌های مرکز استان بیشتر از شهرستان‌ها است و با این وجود بازدید از موزه‌های شهرستانی بسیار کمرنگ است.

وی با تأکید به تأثیرگذاری شرایط آب و هوایی در آمار ورودی مسافران اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال در روز عید فطر و یک روز بعد از عید فطر آمار بازدید از موزه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ۱۲ هزار نفر بود، در حالی که در پنج روز گذشته فقط سه هزار نفر بازدید به ثبت رسیده است.

وی معتقد است بخش مهمی از کاهش بازدیدها که نشان می‌دهد با افت ۳۰ درصدی مواجه است مربوط به تبلیغ و اطلاع‌رسانی نیست.

منبع: مهر 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید