Performancing Metrics

بازدید ۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان سربیشه | اتاق خبر
کد خبر: 327744
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 05:01
مسئول اداره میراث فرهنگی سربیشه خبر داد:
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه از بازدید بیش از ۳۰ هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی خبر داد.

اتاق خبر-  مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه از بازدید بیش از ۳۰ هزار گردشگر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی خبر داد.

 هاشم اتفاقی اظهارکرد: آمار ورودی گردشگران و مسافران نوروزی به این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه بیشترین آمار مسافران مربوط به مزار بی بی زینب خاتون و روستای هدف گردشگری چنشت بوده است، عنوان کرد: بقعه متبرکه بی بی زینب خانون روزانه پذیرای هفت هزار زائر است.

 وی با اشاره به برپایی دو بازارچه صنایع دستی و سیاه چادر عشایری در شهرستان عنوان کرد: از مسافران و گردشگرانی که به شهرستان سفر می‌کنند در ایستگاه های ورودی شهر با نان داغ و آب جوش صلواتی پذیرایی می‌کنیم.

 سربیشه سرزمین روستاهای شگفت انگیز

 وی عنوان کرد: در اولین روز از سال ۱۳۹۵ دو تور دانشگاهی و خانوادگی از روستای شگفت انگیز ماخونیک بازدید کردند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه گفت: این دو گروه که از استان‌های آذربایجان و اصفهان بودند، روستای ماخونیک را به عنوان یکی از هدف های اصلی خود در طول سفرشان انتخاب کردند و اولین روز سال جدید را برای بازدید به این روستا همزمان کردند.

اتفاقی اضافه کرد: از مجموع هفت روستای شگفت انگیز کشور دو روستای چنشت و ماخونیک در استان خراسان جنوبی و شهرستان سربیشه واقع شده است.

وی بیان داشت: این روستاها در طول سال مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی است و به همین دلیل شهرستان سربیشه را سرزمین روستاهای شگفت انگیز نامیده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه عروسک های محلی سربیشه در تعدادی از روستاهای این شهرستان تهیه می‌شود و عرضه این هنر سنتی در بازاچه های نوروزی با استقبال مسافران مواجه شده است، افزود: اکثر خانواده‌ها این عروسک‌ها را به عنوان سوغات خاص شهرستان سربیشه و خراسان جنوبی تهیه می‌کنند.

اتفاقی ادامه داد: در سال ۹۲ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با همکاری مجری پروژه طرح ترسیب کربن نسبت به احیاء هنر ساخت عروسک های محلی سربیشه در تعدادی از روستاهای این شهرستان اقدام کرده و در حال حاضر این هنر در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

منبع: مهر 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید