Performancing Metrics

۴۷هزار مسافر نوروزی در نقاط مختلف دامغان اسکان داده شدند | اتاق خبر
کد خبر: 327794
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 13:48
فرماندار دامغان:
فرماندار دامغان، گفت: از روز ۲۷اسفند سال گذشته و با فعال شدن ستاد اسکان مسافران نوروزی تاکنون ۴۷هزار و ۱۲۹هموطن در مدارس و اماکن اقامتی این شهرستان اسکان داده شدند.

اتاق خبر- فرماندار دامغان، گفت: از روز ۲۷اسفند سال گذشته و با فعال شدن ستاد اسکان مسافران نوروزی تاکنون ۴۷هزار و ۱۲۹هموطن در مدارس و اماکن اقامتی این شهرستان اسکان داده شدند.

علی اصغر مجد ضمن ابراز رضایت از روند خدمات رسانی به مسافران نوروزی، بیان داشت: مسافران نوروزی در ۴۵ مدرسه با ۳۲۶کلاس درس و نمازخانه با گنجایش یک هزارو ۴۷۰نفر ، اردوگاه شهید صدوقی چشمه علی با ظرفیت ۲۰۰نفر، مرکز رفاهی فرهنگیان، مهمانپذیر ها، کمپ ها و اماکن تفریحی اسکان داده شدند.

وی افزود: تمامی سالن های ورزشی، مساجد و تکایای دامغان نیز قابلیت اسکان مسافران را در مواقع بحران و تصادفات احتمالی دارند که این آمادگی طی جلسات مداوم ستاد خدمات سفرهای نوروزی به فرمانداری این شهرستان اعلام شده است.

یک میلیون لیتر بنزین در دامغان مصرف شد

رئیس ستاد خدمات سفرهای نوروزی دامغان همچنین از مصرف یک میلیون لیتر بنزین طی پنج روز نخست تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۸۹۱هزار لیتر بنزین و ۳۲۷هزار و ۳۲۹کیلوگرم گاز سی ان جی در این شهرستان توسط خودروهای بومی و مسافران نوروزی مصرف شده است.

مجد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره تامین میوه شب عید مردم در دامغان، بیان داشت: از ابتدای روز ۲۶اسفند کار  توزیع میوه شب عید در بین شهروندان دامغانی آغاز که تاکنون ۶۳تن پرتغال و ۳۳تن سیب با نرخ مصوب دولتی توزیع شده است .

وی افزود: سه پایگاه اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران توسط جمعیت هلال احمر، پنج پایگاه سیار نیروی انتظامی، چهار پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر، ۱۰پایگاه اورژانس، سه پایگاه امداد خودرو با ده دستگاه خودرو، چهار راهدارخانه و سه درمانگاه بخش خصوصی برای رفاه حال مسافران نوروزی توسط ستاد تسهیلات سفر در شهرستان دامغان ساماندهی شده است.

توزیع ۱۵ هزار بروشور راهنما در بین مسافران

فرماندار دامغان در پاسخ به سوالی دیگر با موضوع خدمات گردشگری نوروزی به مسافران، گفت: از ابتدای طرح نوروزی و تعطیلات تا کنون، ۱۵هزار بروشور راهنما در بین مسافران نوروزی توزیع شده است.

مجد درباره سایر اقدامات ستاد خدمات سفرهای نوروزی دامغان، بیان داشت: برپایی دو نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مجموعه تفریحی چشمه علی، ستاد اسکان مسافران نوروزی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان و هماهنگی برای برپایی و اقامه نماز جماعت طی سه نوبت صبح، ظهر و شب در مساجد شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده برای تسهیل سفر و افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در دامغان است.

وی در پایان افزود: شهرستان دامغان با دارا بودن میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی مانند مسجد تاریخانه، مجموعه چشمه علی، تپه حصار و ... می تواند از معبری برای مسافران نوروزی به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی بدل شود که در این میان اقدامات خوبی از سوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی انجام شده است.

منبع: مهر 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید