Performancing Metrics

در سال 94 فرصت های طلایی بی شماری را از دست دادیم | اتاق خبر
کد خبر: 327805
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 11:18
یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با اتاق خبر:
محمدقلی یوسفی با ابراز تاسف از اینکه در سال 94 فرصت های طلایی بی شماری را از دست دادیم؛ گفت: این موضوع سبب می شود که در سال 95 نیز به وضعیت مطلوبی دست پیدا نکنیم.

اتاق خبر- یک کارشناس و تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه مهم ترین رخداد سال 94 توافق هسته ای بود؛ اظهار کرد: برجام رویداد مهمی بود که امید می رود با تکمیل شدن آن، کشور نیز از مزایای این مهم برخوردار شود.

محمدقلی یوسفی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: متاسفانه علی رغم تلاش های دولت، در زمینه سیاست های پولی و مالی و نیز تجاری با بی ثباتی مواجه ایم، طوریکه بخش های تولیدی صنعت و کشاورزی کشور وضعیت مناسبی ندارند و ما در یک شرایط عمیق تر رکود تورمی قرار گرفته ایم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سال 94 فرصت های طلایی بی شماری را از دست دادیم؛ گفت: این موضوع سبب می شود که در سال 95 نیز به وضعیت مطلوبی دست پیدا نکنیم.

یوسفی در توضیح تداوم بی ثباتی اقتصادی در کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به تازگی برگزار شده است و تثبیت جایگاه نمایندگان زمانبر خواهد بود همچنین در آینده انتخابات ریاست جمهوری ایران و آمریکا  برگزار خواهد شد که تمام این قضایا نشانه های خوبی برای اقتصاد کشور ما نیستند.

وی تصریح کرد: هنوز کاهش تحریم ها جنبه عملیاتی و اجرایی پیدا نکرده و مادامی که تنها بر روی کاغذ توافقات صورت گرفته نمی توان انتظار داشت که آثار آن بر معیشت مردم دیده شود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای را در اولویت کاری خود قرار داده اید، اظهار کرد: متاسفانه من به عنوان یک استاد دانشگاه گزینه های زیادی ندارم و با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه ام. با اینحال در تلاشم که کتاب خود را که در زمینه علم اقتصاد است، تکمیل کنم.در این کتاب نارسایی های تفکرات موجود را نقد می کنم که امیدوارم در آینده ای نزدیک منتشر شود.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید