Performancing Metrics

ناگفته‌های جمشید مشایخی از بازی در فیلم سینمایی« گاو» | اتاق خبر
کد خبر: 327826
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1395 - 21:17
بازیگر فیلم سینمایی «گاو» معتقد است با وجود اینکه نقشش در این فیلم کوتاه بوده اما به دلیل فیلمنامه و اعتمادی که داریوش مهرجویی به او داشته، این نقش را پذیرفته است.

اتاق خبر- بازیگر فیلم سینمایی «گاو» معتقد است با وجود اینکه نقشش در این فیلم کوتاه بوده اما به دلیل فیلمنامه و اعتمادی که داریوش مهرجویی به او داشته، این نقش را پذیرفته است.

جمشید مشایخی با اشاره به حضورش در فیلم سینمایی «گاو» گفت : فیلم «گاو» سال ۱۳۴۸ ساخته شد و به یاد دارم که آقای انتظامی به منزل من آمد، فیلمنامه را برایم آورد و گفت آقای داریوش مهرجویی قرار است این فیلم را بسازد و یک نقش برای تو در نظر گرفته شده است.

مشایخی ادامه داد: من فیلمنامه را خواندم و دیدم نقش مشهدی عباس که به من پیشنهاد شده، نقش کمرنگی است. به اداره تئاتر رفتم، آقای مهرجویی را دیدم و گفتم این نقش کمرنگ است. گفت من این نقش را مخصوصا به تو دادم که تو به آن رنگ بدهی. به هر تقدیر من قبول کردم و این همکاری اتفاق افتاد.

این بازیگر گفت: اغلب نقش های فیلم «گاو» را بازیگرانی بازی کردند که سابقه طولانی در تئاتر داشتند. این یک ویژگی بسیار مهم برای «گاو» محسوب می‌شد. مرحوم ساعدی فیلمنامه ای متفاوت، زیبا و برجسته‌ نوشته بود و همه گروه صددرصد توان خود را برای این فیلم به کار بردند.

وی با یادآوری خاطره‌ای از حضورش در «گاو» بیان کرد: ما در این فیلم نقش افراد روستایی را بازی می‌کردیم، باید صورت‌هایمان آفتاب‌سوخته می‌بود. به همین دلیل گفتند بهتر است کنار دریا برویم تا آنجا نور آفتاب صورت‌ها را بسوزاند. بازیگرها چند روز کنار دریا آفتاب سوخته شدند، تا گریم روی صورتشان بنشیند و کاراکترهایی شوند که از دل فیلمنامه آمده بود و لباس واقعیت به تن داشت.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه ۹۵ به دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید