Performancing Metrics

امام جمعه یزد:بزرگان اصلاحات و اصولگرا از این شهر برخاسته اند و این نشان دهنده قدرت تحمل یزدی هاست | اتاق خبر
کد خبر: 327840
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1395 - 00:39
امام جمعه موقت یزد گفت: همانطور که مردم در بازار، چک یزدی ها را می پذیرند، در انتخابات هم به لیست یزدی ها اعتماد کردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن معزالدینی عصر روز پنجشنبه در دیدار نوروزی سیدابوالفضل موسوی نماینده منتخب یزد، علی اکبر اولیاء نماینده سابق یزد و غلامعلی سفید استاندار اسبق با بیان اینکه سال 94، سال لحظات سخت و شیرین بود، به تحقق برجام اشاره کرد و گفت همان طور که در ایران در به نتیجه رسیدن این امر دلهره و نگرانی وجود داشت، در خارج نیز چنین بود.


وی با بیان این که خاصیت ایام و سال ها نیز همین است و مدام در حال نو شدن و از بین رفتن است. این عالم دینی در ادامه سخنان خود به ضرورت همدلی ها در سال جدید پرداخت و گفت: خاصیت یک "جمع" در آن است که همه آن جمع همدیگر را تحمل کنند، روی اشتراکات تکیه کنند، تا آن جمع بخاطر تفرق از هم نپاشد و جمع باقی بماند.

حجت الاسلام معزالدینی به مسائل اخیر یزد درخصوص یزد پایتخت اصلاحات بودن یا نبودن اشاره کرد و گفت: بهترین راه برای تعامل دو طیف، گفتگوی نزدیک است.
وی افزود: ایجاد فاصله فیزیکی میان دو طیف، به بهبود شرایط نمی انجامد.

نواده شهید صدوقی اضافه کرد: هیچ کدام از دو گروه سیاسی جامعه نباید خود را حق مطلق بدانند و مهم این است که هر دو طرف اعتدال را رعایت کنند.
محمد حسن معزالدینی با هشدار نسبت به اینکه جامعه روی خط التهاب است، تصریح کرد: اگر دو طیف سیاسی، اعتدال به خرج ندهند، تنش های داخلی در سال جاری بیشتر خواهد شد.
وی در این ارتباط به حدیثی از علی ابن ابیطالب اشاره کرد و گفت: حق در مورد خداوند هم طرفینی است و خداوند حقوقی از مردم را بر عهده خود قرار داده است.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه ما ولایت فقیه را خط قرمز خود می دانیم، گفت: در عین حال باید بگویم هم اقدام در جهت غلو رهبری و هم اقدام در جهت تضعیف رهبری، حرام است.

این عالم دینی به خاطره ای از میرزای شیرزای پرداخت و گفت: در شب عید فطر در سامرا، شاگردان میرزا می آمدند و خبر از رویت هلال ماه شوال می دادند، ناگهان یک مفتی اهل سنت آمد و خبر از رویت هلال داد. میرزا پس از شنیدن این خبر، گفت که اعلام کنند برای من هلال ثابت شده است و فردا عید فطر است. شاگردان پس از این رخداد به میرزا گفتند چرا حرف ما را قبول نکردی ولی از یک عالم سنی پذیرفتید؟ میرزا پاسخ داد همان زمان که شماها خبر از رویت هلال دادید، برای من عید ثابت شد ولی رویت هلال را تا خبر عالم سنی اعلام نکردم تا بدینوسیله بتوانیم بیشتر او را به خود جذب کنیم و اگر در سامرا مشکلی پیدا شد بتوانیم از او کمک بگیریم.

حجت الاسلام معزالدینی سپس گفت: یک روحانی وظیفه اش این است تا آنجا که ممکن است از حساسیت های جامعه بکاهد.
وی نقش یک روحانی را به مانند یک طبیب توصیف کرد و گفت: طبیب برای درمان باید با بیمار همراهی کند و بر اساس خواست او، نسخه بپیچد.
وی گفت: محمد «ص» در 40 سالگی به پیامبری رسید. و تا آن سن در جامعه رفت و آمد داشت، مردم را شناخت و چیزها دید. و بعد به پیامبری رسید چراکه پیامبری حلم و صبر و بردباری می خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یزد شهری جامع الخیرات است و بزرگان اصلاحات و اصولگرا از این شهر برخاسته اند و این نشان دهنده قدرت تحمل یزدی هاست.

معزالدینی گفت: اعتقاد دارم اصلاحات و اصولگرا دو جریان تفکیک ناپذیرند، چراکه هر فرد اصلاح طلب بدون اصول، و همچنین یک فرد اصولگرا بدون اصلاح، به هدف نمی رسد و کامل نیست.
وی در این ارتباط گفت که همانطور که در بازار، چک یزدی ها را می پذیرند، در انتخابات هم مردم به لیست یزدی ها اعتماد کردند و رای دادند.

امام جمعه موقت یزد در پایان، خطاب به منتخب مردم یزد در مجلس دهم، توصیه هایی درخصوص مسائل شهری، تسریع و اصلاح در نحوه ارائه خدمات شهروندی داشت و از او خواست جلوی قانون شکنی هر فرد یا گروه در جامعه، بایستد.

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام محمد صدوقی و جمعی از حامیان دولت نیز حضور داشت.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید