Performancing Metrics

اشغال 100 درصدی هتل های کیش در نوروز | اتاق خبر
کد خبر: 327973
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1395 - 01:33
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با اعلام این که در هفته نخست تعطیلات نوروزی بیش از یکصد هزار مسافر از مسیر هوایی وارد جزیره کیش شدند، از اشغال 100 درصدی هتل های کیش در این مدت خبر داد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از ایرنا، مسیح الله صفا روز شنبه با ارایه آماری از حجم گردشگران نوروزی جزیره کیش در بازه زمانی 29 اسفند 94 تا پنجم فروردین ماه امسال، امنیت را یکی از مولفه های مهم در هر کشور برشمرد و افزود: به دلیل ناامنی های موجود در منطقه خاورمیانه، گردشگران ترجیح می دهند به جای سفر به خارج از کشور به نقاط خوش و آب هوا و امن از جمله کیش سفر کنند.
وی در مورد آمادگی جزیره کیش برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی اظهار داشت: کیش از تمام ظرفیت های خود را برای میزبانی شایسته استفاده کرده است، 51 هتل جزیره کیش با ظرفیت پنج هزار و 200 اتاق و 13 هزار و 300 تخت در حال پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.
صفا در مورد درجه بندی هتل های موجود گفت: از هتل های موجود 6 هتل پنج ستاره، 12 هتل چهار ستاره، 13 هتل سه ستاره و باقی هتل ها دو ستاره هستند و 41 هتل نیز در حال ساخت داریم.
وی تصریح کرد: علاوه بر هتل ها، کمپ های مسافری در دو بخش مجردی و خانوادگی و کانکس ها نیز از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به مسافران خدمات ارائه می دهد و برخی نیز در منازل اجاره ای ساکن می شوند.
صفا در مورد افزایش قیمت هتل ها در نوروز امسال گفت: در سال 93 از هتل داران خواستیم که با افزایش بی رویه قیمت هتل، مسافران کیش را از انتخاب این جزیره به عنوان مقصد دوباره گردشگری منصرف نکنند که خوشبختانه سال 94 به دلیل رعایت از سوی بسیاری از هتل ها نوروز خوب و پر گردشگری را برای جزیره داشتیم که سفر حدود 215 هزار گردشگر نشان از این موفقیت داشت.
وی با یادآوری این که سال گذشته 96 درصد هتل ها در ایام نوروز اشغال بود، افزود: امسال با توجه به افزایش مسافران و ورود بیش از یکصد هزار مسافر به کیش در روزهای نخست تعطیلات، ضریب اشغال هتل ها 100 درصد گزارش شده است.
رئیس جامعه هتلداران کیش از نظارت مستمر بر نحوه ارایه خدمات هتل ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر نظارت از سوی جامعه هتلداران، معاونت گردشگری نیز بر فعالیت تمامی هتل ها و مراکز گردشگری نظارت کامل دارد، همچنین مرکز توسعه سلامت نیز به صورت ادواری بر مسایل بهداشتی این مراکز نظارت دارند.
وی با بیان این که در نظرسنجی ها انجام شده همه مسافران از خدمات ارائه شده راضی بودند، گفت: تعداد انگشت شماری هم که از برخی خدمات انتقاد داشتند، مدیران هتل ها تمامی پول دریافتی را به مسافران پس دادند زیرا هدف مدیران، کارکنان، جامعه هتلداران و معاونت گردشگری سازمان کسب رضایت 100 درصدی مسافران است.
صفا با بیان این که از میان هتل ها تنها هفت هتل عضو جامعه هتلداران نیستند، افزود: با توجه به این موضوع جامعه هتل داران نمی تواند بر نحوه ارائه خدمات و نرخ آنها نظارت داشته باشد.
وی یادآور شد: در مجموع 2 هتل پنج ستاره، سه هتل سه ستاره و 2 هتل دو ستاره هستند و تنها توسط مدیریت نظارت بر خدمات گردشگری سازمان بر آنها نظارت می شود.
وی به ایجاد سامانه 6122 سناک از سوی معاونت گردشگری برای دریافت انتقادات و شکایات گردشگران از ارائه خدمات از سوی هتل ها و سایر مراکز اشاره کرد و گفت: گردشگران و تمامی کسانی که انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند، می توانند توسط این سامانه به طور شبانه روزی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.
رییس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: همه مجموعه و دست اندرکاران حوزه گردشگری کیش تلاش کرده اند تا خدماتی در خور شان مسافران ارائه شود .
جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت و به عنوان یکی از مقاصد پرتردد گردشگری سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است .

94104

 

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید