Performancing Metrics

درآمد جایگاهداران بنزین افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 32802
تاریخ انتشار: 16 آبان 1391 - 13:08

 

براساس اظهارات ناصررئیسی فر، رئیس اتحادیه جایگاهداران بنزین، کارمزد جایگاه داران 18 درصد افزایش یافت.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبر آنلاین این درحالی است که پیش از این جایگاهداران نسبت به پرداخت کارمز پایین خود گلایه داشتند و در این راستا خواستار افزایش این رقم شده بودند.

بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور پیش ازاین از توقف فعالیت جایگاهداران در پی عدم افزایش کارمزد با توجه به افزایش 400 درصدی قیمت قطعات مورد نیاز در جایگاه ها خبرداده بود.

برهمین اساس مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نرخ کارمزد سال 91 مجاری عرضه اختصاصی سوخت را اعلام کرد.

به گفته جلیل سالاری ، نرخ کارمزد جایگاه های عرضه بنزین معمولی ممتاز 190 ریال، درجه یک 155 ریال، درجه دو 130 ریال، درجه سه 110 ریال و خارج از طرح 95 ریال تعیین شده است.

وی نرخ کارمزد جایگاه های اختصاصی عرضه بنزین سوپر ممتاز را 195 ریال، درجه یک 160 ریال، درجه دو 135 ریال، درجه سه 115 ریال و خارج از طرح را 100 ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: نرخ کارمزد مجاری عرضه اختصاصی سال 91 بنزین معمولی فروشندگی سکودار ممتاز 155 ریال، درجه یک 130 ریال، درجه دو 110 ریال، درجه سه 95 ریال و خارج از طرح 80 ریال خواهد بود.

باقی موارد نرخ کارمزد مجاری عرضه اختصاصی در سال 91 به این شرح است:

1- نرخ کارمزد اعلام شده از آغاز سال 1391 (اول فروردین) قابل محاسبه و پرداخت است.

2- به منظور حمایت بیشتر از مجاری عرضه با فروش پایین، نرخ کارمزد پایه بنزین معمولی و سوپر برای تمام جایگاه ها (اعم از اختصاصی، سریع نصب و سیار) تا سقف 150 هزار لیتر در ماه (مجموع بنزین معمولی و سوپر) به ازای هر لیتر 240 ریال و فروشندگی ها (اعم از سکودار، داخل اتاقک، متمرکز) تا سقف 150 هزار لیتر در ماه به ازای هر لیتر 192 ریال تعیین شده است.

3- مازاد بر 150 هزار لیتر در ماه (مجموع فروش بنزین معمولی و سوپر) برای جایگاه های اختصاصی و فروشندگی های سکودار بر مبنای نرخ های درجه بندی و سایر نقاط عرضه بر اساس نرخ های تعیین شده قابل پرداخت خواهد بود.

4- جایگاه های ساحلی مانند سایر نقاط عرضه ساحلی که در قالب تعاونی های صیادی، سفاری و ... اداره می شوند، تا سی ام مهر 91 بر مبنای نرخ کارمزد درجه دو جایگاه ها پرداخت و از اول آبان 91 هزینه های توزیع خود را راسا از مصرف کنندگان دریافت می کنند که هزینه های این گونه نقاط در کمیته های سوخت استانی مطرح و نرخ مربوطه تعیین شد.

5- با توجه به ضرورت سوخت رسانی به مصرف کنندگان در مناطق محروم، در صورتی که کل کارمزد ماهیانه جایگاه ها با اعمال بندهای یک و دو کمتر از 22 میلیون و 500 هزار ریال و فروشندگی های سکودار کمتر از 18 میلیون و 750 هزار ریال باشد، مبلغ متمم کارمزد بر مبنای مابه التفاوت کارمزد واقعی فروش و مبلغ فوق به نقاط عرضه مذکور قابل پرداخت است. همچنین مبلغ متمم کارمزد فروشندگی های داخل اتاقک که ضرورت عملیاتی آن ها توسط مدیر محترم منطقه موردتایید است، معادل 4 میلیون و 375 هزار ریال در ماه تعیین شده است که از ابتدای سال 91 قابل محاسبه و پرداخت است.

6- با توجه به افزایش نرخ پایه بنزین برای مجاری عرضه که با فروش پایین رو به رو هستند، انتظار می رود مدیران مناطق، پیگیری و اقدام لازم برای ارتقای سطح کیفی این گونه مجاری (تعویض تلمبه های قدیمی، تعویض یو.پی.اس، نصب دوربین) را پیگیری و اجرا کنند.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید