Performancing Metrics

باید با مداخله نظامی داعش را در هم بشکنیم | اتاق خبر
کد خبر: 328149
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 00:22
تونی بلر:
نخست وزیر سابق انگلیس اظهار داشت، مداخله نظامی برای در هم شکستن گروه تروریستی داعش ضرورت دارد.

 به گزارش اتاق خبر و به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس حملات تروریستی اخیر در شهر بروکسل را "شوکه کننده" خواند اما گفت:‌ این حملات تا زمانی که افراط گری مهار نشود ادامه خواهند یافت.

 وی در مطلبی که در نشریه‌ی "ساندی‌تایمز" منتشر کرد، گفت: باید به منظور مقابله با افراط‌گری، ریشه‌های آن شامل عدم بلوغ نظام‌های سیاسی و بهره‌برداری از احساس واقعی بی‌عدالتی درباره مساله فلسطینی‌ها را درک کنیم.

 بلر همچنین گفت که باید برای شکست دادن افراط‌گری راهبرد جدیدی در پیش گرفت که شامل همکاری بیشتر میان آژانس‌های اطلاعاتی باشد.

وی همچنین اظهار داشت که برای متوقف کردن خطر امنیتی موج کنترل نشده ورود مهاجران در سراسر اروپا، باید یک نظام موثر پردازش پناه‌جویان را در دستور کار قرار داد.

 تونی بلر در عین حال با تاکید بر این که گروه ترویستی داعش باید سریعتر از بین برود، گفت: ما می‌توانیم از هم‌پیمانان محلی در این جنگ استفاده کنیم اما آنها نیاز به تجهیزات دارند و زمانی که آنها به حمایت نظامی فعال و موجود ما نیاز داشته باشند ما باید چنین حمایتی را انجام دهیم و ما می‌بینیم که آمریکایی‌ها دست کم تا حدی و با تاثیری محدود در حال انجام این کار هستند.

 وی افزود: این مساله که به داعش اجازه داده شده که تبدیل به بزرگترین گروه شبه نظامی در لیبی درست در کنار دروازه اروپا شود یک مساله غیر عادی است و باید داعش در هم شکسته شود.

تونی بلر که در زمان حمله آمریکا به عراق نخست وزیر انگلیس بود، از نیروهای نظامی غربی خواست زمانی که یک گروه ترویستی ظهور می‌کند با آن برخورد کنند و این نیروها برای جنگ علیه افراط‌گری ضروری هستند.

 وی تاکید کرد:‌ در دراز مدت تقویت مسائلی نظیر آموزش، تحمل مذهبی و ارائه کمک‌های موثر به همراه سیاست توسعه باید در اولویت قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید