Performancing Metrics

ورود تیم تحقیقات ویژه پاکستان به هند | اتاق خبر
کد خبر: 328189
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 05:08
تیم ۵ نفره تحقیقات ویژه پاکستان در رابطه با حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» هند وارد این کشور شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روزنامه «پاکستان»، تیم ۵ نفره تحقیقات ویژه پاکستان به سرپرستی «طاهر رای» با هواپیمای نیروی هوایی پاکستان و برای انجام تحقیقات در مورد حمله تروریستی ماه ژانویه به پایگاه هوایی «پتان کوت» ایالت پنجاب هند وارد این کشور شد.

این تیم تحقیقات ویژه به پایگاه هوایی پتان کوت خواهد رفت و دلایل و مستندات لازم را از شاهدان عینی این حادثه تروریستی بهدست خواهد آورد. این تیم تحقیقاتی علاوه بر بازدید از پایگاه هوایی مذکور اظهارات ۱۷ نفر از شاهدان عینی این حادثه را گردآوری کرده است و در بازگشت به پاکستان این مستندات را به وزارت کشور ارایه خواهد کرد.

تیم تحقیقات ویژه پاکستان روز دوشنبه نیز از آژانس تحقیقات ملی هند بازدید خواهد داشت. این تیم تحقیقاتی اجازه نخواهد داشت از نیروهای امنیتی هند بازجویی کند و فقط از شاهدان عینی حادثه تروریستی تحقیقات به عمل خواهد آورد.

لازم به ذکر است قرار بود مذاکرات جامع هند و پاکستان در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ در اسلام آباد با دیدار دبیران امور خارجه دو کشور برگزار شود اما با حمله به پایگاه هوایی پتان کوت در ایالت پنجاب هند و کشته شدن ۷ تن از نیروهای امنیتی هند در این پایگاه مذاکرات جامع بین دو کشور به حال تعلیق درآمد.

دولت هند مدعی شده بود که تروریستها با افرادی در شهر «بهاولپور» پاکستان در تماس بوده اند. دولت هند نیز مکالمات ضبط شده ای را به اسلام آباد ارائه داد و نیروهای امنیتی پاکستان نیز در اقدامی «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» و ۱۲ تن دیگر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر و تفتیش و بازرسی از آنها را به عمل آوردند.

منبع: مهر

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید