Performancing Metrics

مهمترین سریال های خارجی سال 94 معرفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 328221
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 09:17
سال 2015 حداقل از لحاظ حذف سریال های با کیفیت از جعبه جادو، سال چندان بدی نبود، به جز یکی، دو مورد، کمتر بیننده تلویزیونی از فقدان برنامه های مورد علاقه اش در 2016 آه حسرت خواهد کشید.

به گزارش اتاق خبر، هر سال در میان سریال های تلویزیونی، چند مجموعه از سیستم خارج و چند سریال جدید به این لیست انبوه تلویزیونی اضافه می شوند. سال 2015 حداقل از لحاظ حذف سریال های با کیفیت از جعبه جادو، سال چندان بدی نبود، به جز یکی، دو مورد، کمتر بیننده تلویزیونی از فقدان برنامه های مورد علاقه اش در 2016 آه حسرت خواهد کشید. به جای آن تعداد زیادی سریال ریز و درشت و درست و حسابی وارد چرخه نمایش شده اند که هر کدام از آنها می توانند سال های سال برای شبکه ها و تهیه کننده های خود درآمدهای نجومی داشته باشند، بیننده های زیادی را به خود مشغول نگاه دارند و در جمع جوایز پایان سال خودنمایی کنند.

در 2015، تعداد زیادی سریال و مجموعه تلویزیونی از لیست برنامه های شبکه های خود خارج شدند که خوشبختانه تعداد مجموعه های با کیفیت و به یادماندنی در این میان شاید به انگشتان یک دست نرسد. در این بین «خوشبختانه» خواندن شاید و تنها شاید در مورد سریال «مد من» یا مرد دیوانه شبکه AMC مقداری ناجوانمردانه باشد.

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)
سریال مد من


مردان دیوانه پس از 7 فصل خودنمایی در میان سریال های تلویزیونی به پایان رسید تا خلأ آن برای سال آینده حسابی احساس شود. از دیگر مجموعه هایی که دیگر ادامه نخواهند داشت باید به «گِلی» اشاره کرد که پس از 6 فصل نمایش آن در شبکه FOX تمام شد و همینطور سیت کام «پارک و سرگرمی» که در چند فصل اخیرش حسابی مخاطبش را از دست داده بود، بعد از 7 سال نمایش و 125 اپیزود کارش را در شبکه NBC پایان داد اما شبکه CBS در 2015 مجبور شد با دو مجموعه خود خداحافظی کند؛ یکی کمدی «دو نفر و نصفی» که با مارتین شین آغاز شده بود و بعد از 12 سال حضور مستمر بالاخره آخرین اپیزود خود را نیز نمایش داد و با تلویزیون خداحافظی کرد. دو نفر و نصفی که با اشتون کاچر حواشی زیادی در زمان نمایشش داشت، در این سال های آخر با بحران بی مخاطبی روبرو شده بود و از طرفی حضورش در جشنواره های پایان سال به روال سابق برقرار نبود. دیگر مجموعه ای که از این شبکه، برای فصل جدید تمدید نشد، سریال موفق «منتالیست» با بازی چشمگیر سیمون بیکر است که آن هم پس از 7 سال حضور مداوم کارش را به اتمام رساند.

جایگزین سریال های از رده خارج شده از شبکه های مختلف، حضور سریال های خوشنام و متفاوتی است که حجم کیفی سریال های تلویزیونی این چند سال اخیر را افزایش داده است.

مامور کارتر

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)


نخستین سریالی که در سال گذشته و در ژانویه نمایش خود را آغاز کرد و به نظر حداقل در شروع کار، قدم اول را محکم برداشته، مامور کارتر است. مامور کارتر یا ایجنت کارتر، یک سریال سوپرقهرمانی است و شخصیت اولش، زنی است که در مجموعه های کاپیتان آمریکای مارول پیش تر حضور داشته است. سریال مجموعه ای از اتفاقات جاسوسی، پلیسی و هیجان انگیزی است که خانم کارتر با بازی هیلی آتول در آن خودنمایی می کند.

اتول از سال 2011 و در تمام فیلم های مرتبط به کاپیتان آمریکایی نقش پگی کارتر را بازی کرده است. سریال را شبکه ABC نمایش می دهد که یک مجموعه سوپرقهرمانی به نسبت موفق دیگر به نام ماموران شیلد سه سالی است در این شبکه نمایش داده می شود.

مامور کارتر تا اینجا و نمایش دو فصل از آن مورد توجه منتقدان و البته مخاطبان علاقه مند به سریال هایی از این دست قرار گرفته است.



امپایر

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)


شبکه FOX که در سال 2015 گِلی را پس از 6 سال از رده خارج کرد، با یکی از موفق ترین سریال های این سال، امپایر، توانست نظر بسیاری از جشنواره های هنری را به خود جلب کند. امپایر داستان سیاه پوستانی است که استودیوی هیپ هاپ امپایر اینترتینمنت را در شیکاگو اداره می کنند. موفقیت این سریال بیشتر مدیون بازی درخشان بازیگران سینمایی اش ترنس هاوارد و تاراجی هنسون است. هنسون و هاوارد هر دو در فیلم های سینمایی مهم و با کارگردانان بزرگ سینما کار و هر دو تاکنون نامزدی مجسمه طلایی اسکار را تجربه کرده ند.

امپایر در فصل اول نمایشش از شبکه توانست بیش از 17 میلیون مخاطب در آمریکا داشته باشد و در میان سریال های پربیننده رتبه خوب پنجم را نصیب خود کند. سریال در میان منتقدان و جشنواره ها هم در همین یک سال حسابی محبوب شده است، در نخستین فصل نمایش امپایر، سریال در جشنواره امی و جشنواره موسیقی گِرمی نامزد شد و یک گوی طلایی نیز از گلدن گلاب (برای هنسون) دریافت کرده است.

امپایر را لی دنیلز و دنی استرانگ خلق کرده اند که لی دنیلز به خاطر کارگردانی فیلم های معتبری چون «پرشِس» و «باتلر» در میان اهالی سینما شخصیتی شناخته شده است.



مردی در قلعه بلند

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)


رتبه اول ایده پردازی ها یا استفاده درست از ایده های بکر، در سال 2015 را باید با اختلاف به سریال «مردی در قلعه بلند» اهدا کرد؛ سریالی محصول همکاری چند شرکت مختلف و در انتها نمایش از وب سایت آمازون که چند وقتی است با دست پر وارد عرصه رقابت های ساخت و نمایش سریال شده است.

«مردی در قلعه بلند» که با حمایت های مستقیم ریدلی اسکات بزرگ ساخته شده، یک درام ماجراجویانه تاریخی است اما نه تاریخی به معنای آنچه واقعا اتفاق افتاده، سریال شرایطی را فرض کرده که در جنگ جهانی اول، متحدین بر متفقین پیروز شده اند، بر اساس همین فرض، آلمان، ژاپن و ایتالیای فاشیستی بر رقبای خود (آمریکا، روسیه و انگلستان) پیروز شده اند؛ آمریکا هم که روزی سرزمین های دور دست قلمداد می شد، الان درست مانند بلایی که روس ها بر سر آلمان آوردند، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است. ایالت های شرقی در اختیار حکومت نازی ها است و ایالت های غربی در سلطه ژاپنی ها. گروهی از وطن پرستان آمریکایی هم گروه مقاومت را تشکیل داده اند، در میان این گروه مقاومت، فیلم هایی رد و بدل و محافظت می شود که واقعیت تاریخی (شکست نازی ها) را نشان می دهد اما هیچ کس حتی خود آنها نمی دانند چطور نتیجه معکوس شده است!

سریال پیش از نمایش و به خاطر جذابیت هایی که ایده اش دارد، در تبلیغات محیطی خود جنجال آفرین شد. تهیه کنندگان فیلم تصمیم گرفته بودند یکی از نمادهای اصلی سریال را روی قطارهای متروی نیویورک به نمایش بگذارند، نحوه اکران هم به این شکل بود که قطارهایی با پرچم آمریکا و همراه با صلیب شکسته نازی ها آرایش شوند. جنجال هایی که این تبلیغ راه انداخت، به خوبی توانست پیش از آغاز نمایش سریال، توجهات زیادی برای خود جلب کند.

مردی در قلعه بلند اگر در روایت به لکنت نیفتد، احتمالا یکی از پربازدیدترین سریال های چند سال آینده خواهد شد، در همین 10 قسمت نمایش داده شده از فصل اول این سریال، هم مخاطبان زیادی کسب کرده هم منتقدان روی خوش به آن نشان داده اند. در وب سایت Rotten Tomatoes از مجموع 57 یادداشتی که بر این مجموعه نوشته شده، نمره 95 درصد نصیب آن شده است. در وب سایت متاکریتیک هم بر اساس 29 نقدی که بر سریال نوشته شده،| میانگین 77 از 100 به دست آمده است.



بهتر است با ساول تماس بگیرید

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)


شبکه AMC که سریال موفق برکینگ بد را اخیرا به پایان رسانده و همین سال پیش فصل نهایی مجموعه درخشان «مَد من» را پخش کرده، برای جبران نبود این دو سریال مهم خود، تصمیم گرفت ادامه برکینگ بد بسازد تا همچنان از کیفیت خارق العاده آن سریال سود ببرد.

در برکینگ بد، ساول گودمن یکی از شخصیت های فرعی اما جذاب داستان بود که وکالت معلم شیمی و تولید کننده شیشه را برعهده داشت. ساول که یکی از معدود شخصیت های زنده مانده از مجموعه قبل است در سریالی جدید به نام «بهتر است با ساول تماس بگیرید» نقش شخصیت اصلی را بر عهده گرفته است.

داستان در 12 سال پیش از اتفاقات برکینگ بد می گذرد و ساول هنوز یک وکیل خرده پا و محلی است که در کمتر دادگاهی توانسته پیروز شود.

ساخت دنباله یا اسپین آف (spin – off) برای سریال یا فیلم های موفق، در ابتدا بسیار مورد توجه قرار می گیرد اما تجربه نشان داده این دنباله ها در اجرا نمی توانند موفقیت نسخه اصلی را داشته باشند. این اتفاق اما برای ساول هنوز رخ نداده است، گرچه سریال هنوز به اندازه برکینگ بد مورد ستایش قرار نگرفته اما منتقدان از این دست پخت وینس گیلیگان هم استقبال کرده اند.

فصل دوم این مجموعه هم اکنون از AMC در حال نمایش است.



کیمی اشمیت شکست ناپذیر

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)


بعد از سیت کام موفق «دوستان»، طرفداران این نوع کمدی همیشه در میان مجموعه های متعددی که از این دست منتر می شوند منتظر سیت کام موفق دیگری هستند. عطش این عده مقداری با «آشنایی با مادر» رفع شد و با «تئوری بیگ بنگ» کمی آرام گرفت اما نه «آشنایی با مادر» علی رغم شباهت های تقلیدی زیاد توانست کیفیت دوستان را تکرار کند نه بیگ بنگ به آن میزان محبوب شد. حالا همچنان کمدی موقعیت های مختلفی آغاز می شوند که کمتر و کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در این میان «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» در اولین فصل نمایشش توانسته نظرها را تا حدودی به خود جلب کند.

نفر اول پشت صحنه کیمی اشمیت، تینا فِی قرار دارد که یکی از شناخته شده ترین چهره های تلویزیونی چند سال اخیر بوده است، تینا فی که پیش از این به خاطر شوی تلویزیونی «ساتردی نایت لایو» مشهور شده بود در چند سال اخیر مجری ثابت مراسم گلدن گلاب هم بوده است. علاوه بر این، فی قبل از این، سیت کام را با کمدی نسبتا موفق «30 راک» تجربه کرده، فی تاکنون جوایز مختلفی برای برنامه هایش از جمله 5 جایزه امی و 2 گلدن گلاب دریافت کرده است. همه اینها در کنار هم این امید را ایجاد می کند که در فصل های بعدی هم کیمی اشمیت مثل فصل اول و به سوی جلو هدایت شود. این سیت کام که از نت فلیکس پخش می شود، امسال در 7 رشته نامزد دریافت جایزه امی بود.



آقای روبات

مهمترین سریال های خارجی سال 94 (فوری نوروزی – فرهنگ و هنر - اسلایدشو)


به لطف شبکه های متعدد تلویزیونی، وب سایت های متنوع پخش سریال و البته وب سایت دانلود غیرقانونی، سریال های مختلفی در ژانرهای مختلف در دسترس قرار گرفته اند. در میان ژانرهای مختلفی که تهیه کنندگان به دنبال شان می روند، تریلرهای جنایی و جاسوسی به واسطه پتانسیل زمانی برای ایجاد تعلیق و شخصیت پردازی با استقبال بسیار زیادی مواجه شده اند.

آقای روبات یکی از همین مجموعه های تلویزیونی است که تازه کار خود را شروع کرده و مورد توجه قرار گرفته است. آقای روبات داستان یک هکر افسرده و جامعه گریز را روایت می کند که به یک گروه هک بزرگ دعوت می شود. داستان به نظر کلیشه ای آقای روبات را سام اسماعیل، نویسنده و کارگردان مصری – آمریکایی نوشته و بازیگر نقش اصلی آن را هموطنش رامی مالک بازی می کند.

با وجود داستان ظاهرا تکراری سریال، آقای روبات در پرداخت شخصیت و روایت، یک سر و گردن از همتایان نو رسیده خودش بالاتر است. با این حال هنوز یک فصل از این سریال نمایش داده شده و پیش بینی ادامه موفقیت هایش کمی سخت است اما به پشتوانه جوایز متعددی که در پایان سال توانست جمع کند و البته دو جایزه معتبر گلدن گلاب، می توان امیدوار بود که با یک تریلر حرفه ای و ماندگار روبرو هستیم. آقای روبات را USA Network نمایش می دهد.

به این لیست شاید بتوان کمدی «آخرین مرد روی زمین»، «بیگانه»، «شجاع دل»، «نارکوس» و «هم خون» را هم اضافه کرد که در سال گذشته فصل اول خود را آغاز کردند و همه با موفقیت برای فصول دیگر قراردادهای خود را تمدید کردند.

منبع:ماهنامه تجربه
 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید