Performancing Metrics

«بیمار استاندارد» شبیه فارگو نوشته شده است | اتاق خبر
کد خبر: 328225
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 09:54
بابک حمیدیان:
بازیگر سریال «بیمار استاندارد» گفت: این سریال قصه بسیار خوبی به قلم بهرام توکلی دارد، از طرفی کمی شبیه سریال فارگو نوشته شده است که یکی از بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های دنیا است.

به گزارش اتاق خبر، بابک حمیدیان ، درباره حضورش در سینما و بعد تلویزیون و اینکه اوایل در سینما حضور پررنگی داشت و بعد به تلویزیون آمد و بعد از بازی در دو سریال دوباره به سینما بازگشت و الان نیز دوباره به این مدیوم برگشته است، گفت: دلیل خاصی ندارد، باید بگویم اگر بخواهیم اینطوری حساب کنیم باید بگویم که من از تئا‌تر آمدم چراکه فارغ التحصیل این رشته هستم و اینطور نیست که به طبع مد مرسومی که وجود دارد بگویم من تئاتری هستم! تئا‌تر خواندم، کارم را با سینما شروع کردم و بعد به تلویزیون آمدم. این روند نیز یک حرکت برای من به شمار می‌آید چراکه یک بازیگر بنا به پیشنهادهایی که دارد، می‌تواند در هر مدیومی بازی کند. 

وی درباره اینکه قصه این اثر تا چه میزان شما را درگیر کرده است، بیان داشت: «بیمار استاندارد» قصه بسیار خوبی به قلم بهرام توکلی دارد، از طرفی کمی شبیه سریال فارگو نوشته شده است که یکی از بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های دنیا است و درباره سریال «بیمار استاندارد» باید بگویم آنقدر قصه جذابی دارد که هر روز منتظر این هستم تا قسمت‌های بعدی‌اش توسط نویسنده به دستممان برسد تا از اتفاقات داستان مطلع شوم. 

حمیدیان درباره حضور در سریال نوروزی «بیمار استاندارد» نیز گفت: علاوه بر ترکیب سه نفر کارگردان، نویسنده و تهیه کننده که برایم اهمیت داشت، باید به این موضوع نیز اشاره کنم که شاید انتخابم کمی شخصی بود چراکه شجاعت کردم و به خودم گفتم که اگر سریال مناسبتی کم قسمت بازی کنم چه خواهد شد؟ چراکه برایم ترسناک بود و می‌خواستم خود را در این زمینه محک بزنم. 

بازیگر سریال «به کجا چنین شتابان» ادامه داد: برای ایفای نقش هر کدام از این بیمارهایی که بازی کردم، هم مطالعه داشتم، هم اینکه ما به ازای بیرونی شان را دیده‌ام و هم اینکه از داشته‌های خودم درباره افراد مختلف استفاده کردم. از طرفی سعید آقاخانی به عنوان کارگردان می‌داند که از بازیگرش چه می‌خواهد و چه نوع بازی مد نظرش است. اما بخش بزرگ‌اش از دیدن فیلم‌های مختلف می‌آید. 

وی درباره اینکه بازی کردن در نقش بیمارهای گوناگون می‌تواند وام گرفته از نقش‌هایی باشد که تا به حال بازی کرده است، گفت: بله، الان که به این موضوع اشاره کردید، یادم آمد که از آنجایی که برخی از این نقش‌ها را در سینما بازی کرده بودم، در جاهایی نقش بهنام تا مرز تیپ شدن پیش می‌رود و رفتاری بیرونی دارند. معتقدم مخاطب عام هم باید برخی نکات را درباره بیمارهای روانی مختلف بداند، برای مثال باید بداند اگر فردی وسواسی است و دستکشی در دستش هست، چه نشانه‌ای است. در سینما باید مینی مال‌تر رفتار کرد اما در تلویزیون نه. 

بازیگر سریال «گذر از رنج‌ها» در ادامه بیان داشت: حضورم در سریال «بیمار استاندارد» اولین تجربه نوروزی و البته مناسبتی‌ام است، در وهله اول از این نظر نگرانم که مبادا در آینده سینمایی و تئاتری‌ام تاثیری بگذارد و برایم مهم است، اما چیزی که اخیرا برایم ثابت شده است این است که تو اگر سعی کنی تا به عنوان یک بازیگر در هر موقعیتی کار خود را به خوبی انجام دهی، این پرش از تلویزیون به سینما و از سینما به تلویزیون به روند و کارنامه کاری‌ات لطمه وارد نمی‌کند. 

وی ادامه داد: معمولا به برخی از بازیگران لیبل این را می‌زنند که برای مثال فلان بازیگر، بازیگر سینما است و یا فقط بازیگر تلویزیونی است، اما امیدوارم این لیبل را به من نزنند و نگویند بعد از اینکه در جشنواره 32‌ام سیمرغ گرفت دیگر از دست رفت و به سمت پول درآوردن رفت و از این اصطلاحات چراکه از این توهمات زیاد شنیده می‌شود و وجود دارد. امیدوارم از این پس انگ نامطلوب به من نخورد. 

بازیگر فیلم سینمایی «چ» در ادامه افزود: اگر سال دیگر پیشنهاد سینمایی و تئا‌تر داشته باشم حتما بازی می‌کنم، چراکه این مدیوم‌ها را بسیار دوست دارم و امیدوارم خداوند در سال جدید نظرش را از ما برنگرداند. اما در این بین ممکن است سال آینده در تلویزیون حضور نداشته باشم. 

وی در اینباره توضیح داد: همیشه انتخاب‌هایم محدود بوده است و نمی‌توانم خیلی پشت سر هم در تلویزیون حاضر شوم. همین الان یکی از دوستان بسیار صمیمی‌ام که یکی از کارگردان‌های خوب تلویزیون نیز هست، برای ساخت سریال ماه رمضان به من پیشنهاد بازی داده اما اصلا بعید می‌دانم از نظر جسمی توانایی این را داشته باشم که بعد از سریال مناسبتی نوروز در سریال ماه رمضان بازی کنم. بخش دیگر این ماجرا به سلیقه و انتخاب‌های خودم بر می‌گردد. 

حمیدیان با اشاره به تماشای تلویزیون نیز گفت: خیلی کم تلویزیون نگاه می‌کنم و اصلا نمی‌خواهم بگویم که با رسانه ملی قهر و آشتی هستم نه، اما ترجیح می‌دهم به جای دیدن تلویزیون، فیلم خوب ایرانی و خارجی ببینم و مطالعه کنم. 

بازیگر سریال نوروزی «بیمار استاندارد» ادامه داد: نام این سریال زیاد عجیب و غریب نیست، به این دلیل است که بیمار استاندارد نام یک تئوری پزشکی معاصر در روانکاوی مدرن است و مثال فانتزی و قابل باور‌تر آن افرادی هستند که به قصد مدل شدن به آرایشگاه می‌روند تا آرایشگرهای جدید به عبارتی دستشان راه بیفتد. حال ارتباط این موضوع به نقشی که من بازی می‌کنم این است که یک سری افراد تحت نظر پزشک گروه‌های روانکاوی و نقش آدم‌های بیمار را بازی می‌کنند تا دانشجوهای پزشکی از این طریق دستشان راه بیفتد و امتحان شوند. نقش سه بیمار وسواس فکری، اضطراب حاد، شیزوفرنی و... را در این سریال بازی می‌کنم. 

سریال نوروزی «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی هر شب از شبکه یک سیما بروی آنتن می‌رود. 

منبع:فارس

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید