Performancing Metrics

امکان پیش‌بینی بیماری‌های قلبی و سکته با استفاده از ماموگرافی دیجیتال | اتاق خبر
کد خبر: 328458
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 08:10
مطالعات جدید نشان می دهد ماموگرافی دیجیتالی قادر به پیش بینی زودهنگام بیماری های قلبی در زنان است.

اتاق خبر - مطالعات جدید محققان مونت سینای نیویورک نشان می دهد که ماموگرافی دیجیتالی قادر به پیش بینی مراحل اولیه بیماری های قلبی، به ویژه در زنان جوان است. پیش بینی بیماری های قلبی با بررسی میزان تولید کلسیم در عروق خونی، به ویژه عروق خونی سینه صورت می گیرد. گفته می شود ماموگرافی دیجیتالی قادر به تشخیص کلسیفیکاسیون (میزان تولید کلسیم در عروق خونی) است.

کلسیفیکاسیون شریان کرونری (CAC) از اولین نشانه های بیماری های قلبی عروقی و سکته محسوب می شود. محققان بر این باورندکه کلسیفیکاسیون شریان سینه شاخصی قوی تر از کلسترول بالا، فشار خون و دیابت، برای تشخیص بیماری های قلبی است. سالانه حدود 37 میلیون ماموگرافی در آمریکا انجام می شود.

انجمن سرطان آمریکا به زنان 40 تا 54 سال یک بار ماموگرافی در سال و به زنان بالای 55 سال و افرادی که در خانواده سابقه سرطان دارند، دو بار ماموگرافی در سال را توصیه کرده است. با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بیماری های قلبی عامل 22.4 درصد مرگ و میر زنان در آمریکا است و سرطان، به ویژه سرطان سینه عامل 21.5 درصد مرگ و میر است و CDC این دو عامل را مهمترین عوامل مرگ و میر زنان اعلام کرده است. نتایج این مطالعه در نشریه JACC منتشر شده است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید