Performancing Metrics

جالب ترین حقایق ناگفته از لیگ برتر جزیره (بخش دوم) | اتاق خبر
کد خبر: 328511
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 13:10
بسیاری از نکات آماری لیگ برتر همواره در دسترس همگان بوده و اغلب عاشقان فوتبال انگلیس می دانند که هر تیمی چه تعداد گل زده یا قهرمانی در کارنامه دارد اما آیا کسی می داند که کدام دروازه بان توانسته 5 پاس گل بدهد؟

به گزارش اتاق خبر بسیاری از نکات آماری لیگ برتر همواره در دسترس همگان بوده و اغلب عاشقان فوتبال انگلیس می دانند که هر تیمی چه تعداد گل زده یا قهرمانی در کارنامه دارد اما آیا کسی می داند که کدام دروازه بان توانسته 5 پاس گل بدهد یا کدام بازیکن توانسته با هر دو پای چپ و راست پنالتی اش را گل کند و یا اینکه تعداد مدال های قهرمانی لیگ برتر کدام بازیکن با تعداد بازی های او در لیگ برتر برابر است؟ 

جان تری (15-2014) و گری پالیستر (93-1992) تنها بازیکنانی هستند که تمام دقایق فصل را برای تیم قهرمان همان فصل بازی کرده اند و حتی یک دقیقه را هم از دست نداده اند.

تعداد گل های پیتر کراوچ با ضربه سر (47 گل)، بیشتر از تعداد گل های با ضربه سر 15 تیمی می باشد که تاکنون در لیگ برتر بازی کرده اند.

نوری شاهین بازیکن سابق لیورپول، تنها بازیکنی است که در 100 درصد بازی هایش در لیگ برتر تعویض شده و از زمین بیرون رفته است. (7 بازی برای لیورپول و 7 تعویض)

ریچارد رایت که فقط 12 بازی در لیگ برتر انجام داده، به دو مقام قهرمانی لیگ رسیده است. او عضو تیم های آرسنال و منچستر سیتی بود که با هر دو تیم قهرمان شد اما در کل، 12 بازی برای آرسنال در لیگ برتر انجام داد ولی حتی یک دقیقه هم برای سیتی بازی نکرد. 

یاگو آسپاس بازیکن اسپانیایی سابق لیورپول را باید سلطان گرفتن کرنر در تاریخ لیگ برتر دانست. او بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ لیگ برتر، با زدن ضرباتی از راه دور که اغلب نیز ضربات بدی بودند، برای تیمش کرنر می گرفت. 

اندی رابرتز در فصل 98-1997 در دو تیم متفاوت یعنی کریستال پالاس و ویمبلدون توانست 4 بار مقابل آرسنال در لیگ برتر به میدان برود. او در مجموع، 37 بازی در آن فصل انجام داد که 4 تای آن مقابل آرسنال بود تا از حیث تعداد رویارویی ها با یک تیم در لیگ برتر، رکورددار شود.

تری کانور مربی سابق وولوور همپتون را می توان تنها مربی تاریخ لیگ برتر دانست که بیش از 10 بازی روی نیمکت یک تیم در لیگ برتر نشست ولی بدون برد باقی ماند.

منبع: طرفداری

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید