Performancing Metrics

امدادرسانی به گرفتاران سیلاب در ۹ استان | اتاق خبر
کد خبر: 328545
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 15:45
رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد؛
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آبگرفتگی و وقوع سیل در ۹ استان کشور، از امدادرسانی به ۳ هزار و ۶۹۰ مسافر توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

اتاق خبر- رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آبگرفتگی و وقوع سیل در ۹ استان کشور، از امدادرسانی به ۳ هزار و ۶۹۰ مسافر توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

دکتر ناصر چرخساز با اشاره به آبگرفتگی و وقوع سیل در ۹ استان کشور، تاکید کرد: بیش از ۳ هزار و ۶۹۰ مسافر توسط نیروهای امدادی هلال احمر امدادرسانی شده اند، علاوه بر آن ۶۳ نفر به نقاط امن انتقال داده شده و ۷۶۰ حادثه دیده به صورت اضطراری اسکان یافته اند؛ همچنین ۲۰ خودرو که در سیل گرفتار شده بود توسط امدادگران هلال احمر رهاسازی شده و ۶۰ منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

وی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، تهران ،‌خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه و مازندران دچار دچهار آبگرفتگی و سیل شده اند و ۱۷ شهر و روستا نیز بر همین اساس آسیب دیده اند.

چرخساز در خصوص امدادرسانی به هموطنان در استان های متاثر از آبگرفتکی و سیل، افزود: بیش از ۳ هزار و ۶۹۰ مسافر توسط نیروهای امدادی هلال احمر امدادرسانی شده اند، علاوه بر آن ۶۳ نفر به نقاط امن انتقال داده شده و ۷۶۰ حادثه دیده به صورت اضطراری اسکان یافته اند؛ همچنین ۲۰ خودرو که در سیل گرفتار شده بود توسط امدادگران هلال احمر رهاسازی شده و ۶۰ منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بر اثر وقوع سیل در استان کردستان متاسفانه ۲ نفر در مریوان جان خود را از دست داده و ۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند که توسط نیروهای امدادی به مناطق امن منتقل شدند.

وی در خصوص انجام عملیات امدادرسانی به هموطنان در ۷ استان متاثر از برف و کولاک طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهارداشت: استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، زنجان، خوزستان، کردستان، مازندران و آذربایجان غربی طی ۴۸ ساعت گذشته گرفتار برف و کولاک شده و نیروهای هلال احمر در ۱۳ محور اقدام به امدادرسانی به مسافران کردند.

چرخساز با اشاره به امدادرسانی به ۸۵۰ مسافر به دلیل برف و کولاک، تصریح کردک: ۹۸ حادثه دیده اسکان اضطراری یافته‌اند؛ به علاوه  ۱۲۸ خودروی گرفتار در برف رهاسازی و یک مصدوم به مرکز درمانی انتقال یافت.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در امدادرسانی به حادثه دیدگان برف و کولاک مشارکت داشته اند و علاوه بر آن، ۵۰ بسته غذایی و ۱۰۰ بطری آب، ۱۰۰ قرص نان و ۱۰۵قوطی  کنسروجات میان حادثه دیدگان توزیع شد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید