Performancing Metrics

هدف سلفیت گسترش افراط‌گرایی است | اتاق خبر
کد خبر: 328644
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1395 - 17:37
دادستان کل تاجیکستان:
دادستان کل تاجیکستان: دعوت به «افراط گرایی» یکی از اهداف اصلی فرقه سلفیه است که در حال حاضر در این کشور گسترش یافته است.

به گزارش اتاق خبر،«یوسف رحمان» دادستان کل تاجیکستان در مصاحبه با روزنامه «جمهوریت» چاپ دوشنبه گفت: 85 درصد شهروندان تاجیکستان که در درگیری‌های مسلحانه کشورهای خارجی، از جمله سوریه و عراق شرکت دارند، مهاجران کاری روسیه بوده‌اند که توسط سلفی‌ها به این گروه‌های افراطی پیوسته‌اند.

وی با تاکید به ضرورت آگاه کردن مهاجران کاری از عقاید افراطی فرقه سلفیت افزود: در حال حاضر در صف داعش در سوریه و عراق 1094 شهروند تاجیکستان که بیشتر آنها پیرو سلفیه می‌باشند، قرار دارند.

به گفته دادستان کل تاجیکستان، دعوت به «افراطگرایی» یکی از مقاصد اصلی و محوری فرقه سلفیه بوده، بیشتر شهروندان تاجیکستان که به گروه داعش ملحق شده‌اند، در سوریه و عراق بر ضد نیروهای دولتی این کشورها می‌جنگند، که باید با این موضوع برخورد شود.

یوسف رحمان ادامه داد: در نشست شورای هماهنگی مقامات انتظامی و امنیتی تاجیکستان  از آنها خواسته شد تا با فرقه افراطی سلفیت به شدیدترین نحو برخورد شود.

وی در پایان افزود: در میان شهروندانی که در سوریه و عراق در درگیری‌های کشورهای خارجی شرکت دارند، 400 نفر از استان «ختلان»، 272 نفر از استان «سغد»، 254 نفر از نواحی تابع پایتخت، 139 نفر از شهر دوشنبه و 26 نفر از استان بدخشان این کشور می‌باشند.

منبع: فارس

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید