Performancing Metrics

دمشق از فرصت مذاکره برای حل مسایل سوریه استفاده می کند | اتاق خبر
کد خبر: 328741
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 00:30
بشار اسد:
رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: دمشق در مذاکرات سوریه در ژنو از خود انعطاف نشان می دهد تا از فرصت مذاکره برای حل مسایل کشور استفاده کند.

به گزارش اتاق خبر، « بشار اسد» روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: دولت سوریه تلاش می کند هیچ فرصتی را در مذاکرات برای حل و فصل مسایل از دست ندهد.
بشار اسد افزود: برخی طرف ها دولت سوریه و روسیه را در این زمینه متهم و تلاش می کنند کمک نیروهای روسیه برای سرکوبی تروریست ها در سوریه را به عنوان مداخله برای حمایت از رئیس جمهور و دولت سوریه قلمداد کرده و آن را مانعی در مسیر مذاکرات نشان دهند.
وی ادامه داد: اگر از ابتدا (بحران) انعطاف نشان نمی دادیم و سرسختی می کردیم ممکن بود این ادعا حقیقت داشت. اما اگر به سیاست دولت سوریه در پنج سال اخیر بنگریم متوجه می شویم به تمام پیشنهادات ارائه شده از تمام طرف ها حتی اگر روابط آن طرف با دمشق دوستانه نبود پاسخ دادیم
رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: هدف این است که هیچ فرصتی را برای حل و فصل مسایل سوریه از دست نداده و آن را آزمایش و بررسی کرد.
وی افزود: به همین خاطر با اطمینان می گویم حمایت نظامی روسیه و پشتیبانی این کشور از دوستان سوری خود و دستاوردهای ارتش سوریه منجر به تسریع در روند حل و فصل مسایل سوریه خواهد شد.مواضع خود را پیش از پشتیبانی نظامی روسیه و در حین عملیات نظامی علیه تروریست ها از سوی این کشور تغییر نداده ایم.
بشار اسد در مورد مذاکرات سوریه در ژنو خاطرنشان کرد: هیاتی را به ژنو اعزام کردیم و در مذاکرات حل و فصل مسایل سوریه از خود انعطاف نشان می دهیم. اما باید متذکر شوم پیروزی های ارتش سوریه بر مواضع نیروها و کشورهای مانع حل و فصل مسایل سوریه تاثیر می گذارد. زیرا این کشورها در وهله اول عربستان سعودی، ترکیه، فرانسه و انگلیس به شکست ارتش سوریه در میدان نبرد امید بسته اند تا شرایط خود را در مذاکرات تحمیل کنند.
وی ادامه داد: به این دلیل پیروزی های نظامی ارتش سوریه منجر به تسریع در حل و فصل سیاسی می شود و در این روند مانعی ایجاد نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید