Performancing Metrics

مادر و دخترش در دریاچه کارون۳ غرق شدند | اتاق خبر
کد خبر: 329222
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 17:32
سرپرست تیم نجات غریق سازمان آب و برق خوزستان گفت: یک مادر به همراه دخترش در دریاچه سد کارون۳ در ایذه غرق شدند.

اتاق خبر- سرپرست تیم نجات غریق سازمان آب و برق خوزستان گفت: یک مادر به همراه دخترش در دریاچه سد کارون۳ در ایذه غرق شدند.

امامقلی فرهادی باجولی اظهار کرد: متاسفانه روز پنج شنبه یک مادر ۴۰ ساله به همراه دختر ۱۰ ساله اش در دریاچه سد کارون ۳ غرق شدند. آنها برای شستن لباس کنار دریاچه آمده بودند که غرق شدند.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در کنار دریاچه سد کارون۳  که باعث رقم خوردن این قبیل حوادث می شود، نبود امکانات امداد و نجات و هچنین نیروهای هلال احمر است. متاسفانه هر ساله شاهد این حوادث هستیم و باید این مسئله به خوبی بررسی و حل و فصل شود.

فرهادی باجولی اظهار کرد: هر چند یک قایق از سوی سازمان آب و برق خوزستان در منطقه مستقر شده ولی وسعت این دریاچه و همچنین فاصله زیاد روستاها از هم، امکان انجام فوری نجات بخشی را از ما گرفته است.

 سد کارون ۳ یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران احداث شده‌است. نیروگاه این سد در حال حاضر یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور است.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون۳ تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور ایران و نیز کنترل سیلاب‌های مخرب است. ساختگاه سد و نیروگاه کارون۳  در ۲۸ کیلومتری شرق شهرستان ایذه و در فاصله۶۱۰ کیلومتری مصب رودخانه کارون در شمال شرقی استان خوزستان است. این طرح در حدود ۱۲۰ کیلومتری بالادست سد شهید عباسپور (کارون ۱) قرار دارد. فاصله هوایی طرح کارون ۳ از اهواز تقریبا ۱۴۰ کیلومتر است.

در مناطق دیگر خوزستان مثل شوشتر نیز اخباری از غرق شدن یک کودک نیز منتشر شده است و این نشان می دهد یکی از مشکلاتی که هر ساله در استان خوزستان به وجود می آید، غرق شدن افراد است که باید برای رفع این مشکل، برنامه ریزی و تدبیر کرد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید