Performancing Metrics

بهترین غذاهای با میزان پروتئین بالا | اتاق خبر
کد خبر: 329237
تاریخ انتشار: 13 فروردین 1395 - 13:03
در مورد میزان دریافت روزانه پروتئین هنوز بین متخصصین اختلافاتی وجود دارد اما در کل، متخصصین تغذیه معتقدند که زنان بین ۱۹ تا ۷۰ سال باید حداقل ۴۶ گرم پروتئین در روز و مردان در همین سن نیز باید حداقل ۵۶ گرم پروتئین در روز دریافت نمایند.

اتاق خبر- پروتئین ها به همراه چربی ها و کربوهیدرات ها مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده مواد غذایی هستند. در مورد میزان دریافت روزانه پروتئین هنوز بین متخصصین اختلافاتی وجود دارد اما در کل، متخصصین تغذیه معتقدند که زنان بین ۱۹ تا ۷۰ سال باید حداقل ۴۶ گرم پروتئین در روز و مردان در همین سن نیز باید حداقل ۵۶ گرم پروتئین در روز دریافت نمایند.

پروتئین ها در کل نقش مهمی را در رژیم غذایی ایفا می کنند اما نقش آن ها در رژیم غذایی ورزشکاران حرفه ای بارزتر است. در ادامه به ۱۰ تا از مهم ترین غذاهای پروتئینی اشاره خواهد شد:

۱- پنیر

۱۰۰ گرم از پنیر پارامسان با توجه به نوع آن حاوی ۳۵.۸ تا ۴۱.۶ گرم پروتئین است. اگر قیمت پارامسان برای شما گران است می توانید از پنیرهای سخت استفاده نمایید.

۲- دانه سویای بو داده شده

دانه های سویای بو داده شده، یک منبع عالی از پروتئین های گیاهی هستند. ۱۰۰ گرم از سویای بو داده حاوی حدود ۴۰ گرم پروتئین می باشد.

۳- گوشت گاو و گوساله

۱۰۰ گرم از گوشت خالص، حاوی ۳۶ گرم پروتئین است.

۴- تخمه های هنداونه و کدو

۱۰۰ گرم از تخمه هندوانه حاوی ۲۸ تا ۳۱ گرم از پروتئین های با کیفیت بالا است. این مقدار برای ۱۰۰ گرم از تخمه کدو برابر با ۳۳ گرم می باشد.

۵- گوشت مرغ، بوقلمون و گوسفند

۱۰۰ گرم از این گوشت ها حاوی ۳۰ تا ۳۲ گرم پروتئین هستند.

۶- ماهی

۱۰۰ گرم از ماهی تن حاوی ۳۰ گرم و ۱۰۰ گرم از ماهی قزل آلا حاوی ۲۷ گرم پروتئین می باشد.

۷- خاویار

اگر توانایی خریدن خاویار را داشته باشید، ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۲۸ گرم پروتئین می باشد.

۸- عصاره مخمر

حاوی ۲۷.۸ گرم پروتئین می باشد.

۹- خرچنگ و لابستر

۱۰۰ گرم از گوشت خالص خرچنگ و لابستر حاوی ۲۶ گرم پروتئین است.

۱۰- بادام زمینی

۱۰۰ گرم از بادام زمینی حاوی ۲۳.۷ گرم پروتئین است. با این حال این ماده دارای ارزش کالری بسیار بزرگی بوده و بهتر است تا به طور مداوم مصرف نشود.

منبع: فودکلینیک 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید