Performancing Metrics

بحرین مخالفان خود را با لغو تابعیت مجازات می کند | اتاق خبر
کد خبر: 329327
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 11:33
خبرگزاری رویترز گزارش داد: رسانه های گروهی بحرین از لغو تابعیت تیمور کریمی مدافع حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه خبر دادند که در صورت تایید حکمش از سوی دادگاه استیناف وی به زودی از کشور خود بیرون رانده خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، کریمی در حرکت های آزادی خواهانه و عدالت طلب ملت بحرین در سال 2011 به این سو مشارکت فعالیت داشته و از فعالان سیاسی بازداشت شده دفاع کرده است.
تیمور کریمی ظرف سه سال گذشته علیه موضوع لغو تابعیت مخالفان مبارزه کرده است و به گفته خودش طی چند سال گذشته در این راه تابعیت، کار و حساب بانکی خود را از دست داده است.
این مدافع 59 ساله حقوق بشر در گفت وگو با رویترز ضمن اعلام این مطلب افزود: من جد اندر جد بحرینی هستم اما هم اکنون بیکار می باشم . در حال حاضر از حق داشتن حساب بانکی و یا مسافرت محروم هستم .
کریمی یکی از شهروندان بحرینی است که پس از گذشت بیش از یک سال از قیام مردمی در بحرین تابعیت آنها به دلیل آزادی خواهی و مطالبه حقوق حقه ملت از سوی رژیم آل خلیفه لغو شده است.
در همین راستا نضال السلمان یکی از اعضای مرکز حقوق بشر بحرین می گوید: بیش از 200 شهروند بحرینی فقط در سال 2015 لغو تابعیت شده اند. این در حالی است که مجموع کسانی که از سال 2012 تاکنون لغو تابعیت شده اند، تقریبا 280 نفر هستند. در میان افراد یاد شده افراد تحصیل کرده دانشگاهی و روحانیون برجسته و نمایندگان سابق پارلمان بحرین به چشم می خورد.
روزنامه الوسط بحرین در 16 مارس گذشته خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه تاکنون شماری از افراد یاد شده را از کشور بیرون رانده است که دستکم چهار تن از آنان از 21 فوریه به این سو به لبنان یا عراق تبعید شده اند.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از موضوع لغو تابعیت شهروندان مخالف در بحرین انتقاد کرده است.
پس از شعله ور شدن قیام مردمی در فوریه سال 2011 در بحرین تاکنون صدها مخالف بحرینی به اروپا یا آمریکا فرار کرده اند.
مرکز حقوق بشر بحرین شمار زندانیان سیاسی بحرین را بیش از 3 هزار نفر تخمین می زند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید