Performancing Metrics

محیط‌بانان کوچک در اردبیل تجلیل شدند | اتاق خبر
کد خبر: 329329
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 11:45
طی مراسمی در روز طبیعت بیش از هزار نفر از محیط بانان کوچک اردبیل که با هدف صیانت از محیط‌زیست زباله‌های غیر قابل بازیافت را جمع‌آوری و به مأموران شهرداری تحویل دادند، تجلیل شدند.

به گزارش اتاق خبر، شهردار اردبیل عصر جمعه در حاشیه  مراسم تجلیل از مراقبان طبیعت  این مراسم را اقدامی نو در حوزه برنامه‌های فرهنگی شهرداری اردبیل دانست.

حمید لطف‌اللهیان با اذعان به اینکه صیانت از طبیعت وظیفه تک تک شهروندان بوده و محدود به وظایف یک یا دو دستگاه نیست، افزود: امسال با هدف ترویج فرهنگ مشارکت عمومی در صیانت از طبیعت این طرح را اجرا کردیم.

وی دلیل انتخاب روز طبیعت برای اجرای این طرح را اینطور عنوان کرد که در این روز حضور گسترده گردشگران ومسافران موجب آلودگی محیط‌زیست تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری می‌شود.

شهردار اردبیل تأکید کرد: در بیشتر مواقع مشاهده شده که زباله‌های غیر قابل بازیافت در طبیعت رها می‌شود و گردشگر حتی در جمع‌آوری زباله‌های تولیدی خود نیز اقدام نمی‌کند.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: با هدف صیانت طبیعت و محیط‌زیست پیرامون شهر اردبیل امسال از صبح روز جمعه در چهار ورودی شهر اردبیل کیسه‌های زباله و کاورهای مخصوصی برای کودکانی که قصد داشتند به عنوان محیط بان با این اقدام شهرداری مشارکت کنند توزیع شد.

وی افزود: پیش از این اطلاع‌رسانی شده بود که به میزان زباله‌های جمع‌آوری شده به محیط‌بانان جوایزی اهدا خواهد شد.

به گفته شهردار اردبیل این اقدام نمادین با هدف فرهنگ‌سازی صیانت از محیط‌زیست در بین خانواده‌ها و به ویژه نسل آینده با استقبال مواجه شد و در نهایت شهرداری از محیط‌بانان مشارکت کننده در طرح تجلیل کرد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری در راستای صیانت از محیط‌زیست گام برمی‌دارد، اضافه کرد: در تحقق این هدف نیازمند مشارکت عموم شهروندان هستیم و با اجرای برنامه‌های نمادین به دنبال جلب مشارکت عمومی هستیم.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید