Performancing Metrics

دولت انگلیس جوخه های ضد تروریستی اش را تقویت می کند | اتاق خبر
کد خبر: 329339
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 12:36
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت هر چه بیشتر از تاسیسات هسته ای در مقابل حملات تروریستی گفت که شمار بیشتری از نیروهای پلیس به جوخه های ضد تروریستی این کشور خواهند پیوست.

به گزارش اتاق خبر، کامرون که برای حضور در نشست ایمنی هسته ای به واشنگتن رفته است، در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد که شمار نیروهای پلیس انگلیس در این جوخه ها به منظور مقابله با حملات احتمالی تروریستی افزایش خواهند یافت.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 400 نیروی پلیس مسلح اضافی آماده اعزام به شهرهای اطراف لندن در صورت وقوع هرگونه رویداد تروریستی و غیرمترقبه هستند.
گفته می شود این حرکت متعاقب تجدیدنظرهای صورت گرفته در توانایی ها و ظرفیت های بالقوه نیروهای پلیس انگلیس در مواجهه با حملات پیچیده تروریستی همانند حملات نوامبر گذشته در پاریس، انجام شده است.
دیوید کامرون افزود: پلیس و دستگاه های اطلاعاتی انگلیس به منظور حفظ امنیت ما آماده هستند و این امر کاملا حیاتی است که با اختصاص منابع درست به آنها، از این نیروها حمایت به عمل آوریم.
وی با اشاره به حملات تروریستی سال گذشته میلادی در فرانسه و ضرورت آمادگی انگلیس برای مقابله با این حملات مشابه، گفت: ما در حال افزایش شمار نیروهای مسلح آموزش دیده پلیس هستیم به نحوی که در صورت نیاز بتوانند با قابلیت بیشتری پاسخ موثر و سریع تری بدهند.
در همین حال منابع نخست وزیری انگلیس گفته اند که به منظور حمایت از پلیس ضد تروریسم این کشور در زمان وقوع حملات تروریستی پیچیده، طرحی برای اعزام بیش از 10 هزار سرباز به محل های حادثه دیده آماده شده است.
کامرون همچنین بر لزوم حفاظت بیشتر از تاسیسات هسته ای در برابر حملات تروریستی تأکید کرد و گفت لازم است تدابیر شدید بین المللی برای جلوگیری از دستیابی تروریست ها به مواد رادیواکتیو اتخاذ شود.
وی هشدار داد که تروریست ها از جمله گروه تروریستی داعش ممکن است برای کشتن شمار بیشتری از مردم درصدد دستیابی به 'بمب های کثیف' باشند.
به گزارش منابع انگلیسی، آمریکا و انگلیس قرار است در سال آینده میلادی یک مانور مشترک برای کسب آمادگی برای مقابله با هر گونه حمله آنلاین علیه تاسیسات هسته ای و دستیابی تروریست ها به زباله های هسته ای برگزار کنند.
به گفته این منابع، انگلیس قرار است بیش از 10میلیون پوند (14 میلیون دلار) برای بهبود استانداردهای ایمنی هسته ای در سطح جهان هزینه کند ضمن اینکه تصمیم دارد کمک هایی را به کشورهای دیگر در تقویت توانمندی خود در مقابله با حملات سایبری به بخش های هسته ای صورت دهد.
این منابع همچنین عنوان کردند که انگلیس قرار است 700 کیلوگرم زباله هسته ای را براساس توافقی که دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در نشست ایمنی هسته ای در واشنگتن آن را اعلام می کند به آمریکا منتقل کند.
در مقابل این محموله که بزرگ ترین میزان اورانیوم با غنای بالا به شمار می آید، آمریکا نیز نوعی دیگر از زباله های هسته ای را که می تواند در تولید ایزوتوپ های پزشکی برای درمان برخی از انواع سرطان استفاده شود به انگلیس منتقل خواهد کرد.
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اواخر امروز میزان نشستی با حضور رهبران جهان به منظور گفت وگو برای حفاظت از تاسیسات هسته ای است.
در نشست ایمنی هسته ای در واشنگتن که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت، رهبران بیش از 50 کشور حضور دارند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید