Performancing Metrics

پیش‌بینی شکستن حباب قیمت‌ها در بازار خودرو | اتاق خبر
کد خبر: 329439
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 17:57
با فرا رسیدن سال جدید و در پی افزایش نرخ بیمه شخص ثالث، نمایندگی شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود منتظر ابلاغ بخشنامه جدید قیمت از سوی شرکت‌ها هستند از سویی حباب قیمتی برخی خودروها در حال ترکیدن است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از فارس ،این روزها بازار خودرو وضعیت ثابتی را پشت سر می‌گذارد و رکود موجود در فروش خودرو همچنان بر بازار حاکم است. در عین حال، نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز برای فروش جدید محصولات خود منتظر ابلاغ بخشنامه‌های جدید هستند تا محصولاتشان را با نرخ‌های جدید عرضه کنند، هر چند افزایش قیمت خودروها از محل نرخ جدید بیمه شخص ثالث قطعی نیست و ممکن است شرکت‌های خودروساز با توجه به رکود بازار، تغییری در قیمت محصولات خود ایجاد نکنند. در هر حال وضعیت قیمت جدید خودروها طی روزهای جاری از سوی ستاد فروش شرکت‌های خودروساز مشخص خواهد شد.

از سویی، بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بازار وضعیت تقریباً ثابتی را پشت سر گذاشته و در عین حال، برخی خودروها که در شب عید افزایش حبابی قیمت را تجربه کرده‌اند احتمالاً طی روزهای آینده با کاهش قیمت در بازار روبرو خواهند شد. در این مورد می‌توان به قیمت ۴۱ میلیون تومانی تندر ۹۰ پارس خودرو، قیمت ۵۳ میلیون تومانی ساندرو و قیمت ۵۸ میلیون تومانی برلیانس در بازار شب عید اشاره کنیم که احتمالاً طی روزهای آینده کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی را تجربه خواهند کرد.

همچنین خودروهایی که قیمت آنها در بازار نزدیک به قیمت کارخانه بوده است، ممکن است با افزایش هزینه بیمه شخص ثالث دستخوش تغییراتی در بازار باشند و افزایش قیمت را تجربه کنند.

بررسی وضعیت بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به قبل از عید ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

در مورد پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس نیز باید به ثبات قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن به قیمت ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اشاره کنیم. در مقابل، قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۳۱٫۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس سال نیز با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی، این روزها با قیمت ۳۶ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. قیمت تندر ۹۰ مدل E2 ایران‌ خودرو نیز از ۴۶ میلیون تومان به ۴۹ میلیون تومان رسیده است. در این شرایط قیمت رانا بدون تغییر طی روزهای گذشته همچنان ۳۲٫۵ میلیون تومان است.

این روزها سمند ال‌ایکس بنزینی با قیمت ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سوزوکی گرند ویتارا با قیمت ۱۲۶ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

در مورد محصولات سایپا نیز باید به ثبات قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار طی روزهای پایانی سال گذشته و روزهای جاری اشاره کنیم. قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز بدون تغییر در بازار ۲۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و سایپا ۱۳۱ مدل SE به قیمت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SE نیز ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که تغییری نسبت به روزهای پایانی سال گذشته ندارد.

قیمت تیبا ۲ نیز در بازار ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که نسبت به روزهای پایانی سال گذشته تغییری نداشته است. قیمت چانگان مدل CS35 با کاهش ۳ میلیون تومانی به ۷۲ میلیون تومان رسیده است.

در بررسی بازار خودروهای خارجی هم باید به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کنیم، بر این اساس قیمت برخی خودروها تغییراتی را داشته که می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی قیمت مزدا ۳ و عرضه آن به قیمت ۱۱۳ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

قیمت کرولا مدل ۲۰۱۶ همچنین با افزایش ۷ میلیون تومانی نسبت به مدل ۲۰۱۵ این خودرو به ۱۳۷ میلیون تومان رسیده است.

منبع: اخبار خودرو

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید