Performancing Metrics

طرح های آب و برق بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی اولویت‌بندی می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 329503
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1395 - 22:08
ایرنا نوشت: قائم مقام وزیر نیرو از اولویت بندی طرح های صنعت آب و برق بر اساس برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب خبر داد.

اتاق خبر - ستار محمودی در حاشیه دیدار نوروزی وزیر نیرو با کارکنان حوزه ستادی و مدیران شرکت های صنعت آب و برق کشور گفت: طرح ها و پروژه های صنعت آب و برق که مرتبط با اقتصاد مقاومتی است در آغازین روزهای سال 1395 استخراج، پالایش، اولویت بندی و تعیین مسئولیت شده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، این پروژه ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی آن اجرا می شود.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی جدا از برنامه ها و اهدافش، در عرصه عمل نیز قابل ارائه است.

تحریم های اقتصادی در سال های گذشته نتوانست بر حرکت ایران در عرصه صنایع آب و برق تاثیر بگذارد و هم اینک، ایران یکی از مهم ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برق و تجهیزات نیروگاهی و ساخت سد در جهان به شمار می رود.

پیشتر وزیر نیرو گفته بود: جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم ها به یکی از مهم ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات نیروگاهی و ساخت سد در جهان تبدیل شده است.

براساس آمارهای سازمان توسعه تجارت، اکنون بخش دولتی و خصوصی ایران بیش از 300 پروژه فنی و مهندسی را شامل ساخت سد، نیروگاه، مجتمع مسکونی، راه و... در کشورهای مختلف در دست اجرا دارند که بیش از 220 پروژه آن در بخش صنعت آب و برق است.

این دستاوردها در شرایطی حاصل شده است که بسیاری از کشورها به دلیل تحریم های هسته ای از همکاری با ایران و در اختیار گذاشتن فناوری های نوین و فاینانس (تامین مالی) سر باز می زدند.

رهبر معظم انقلاب بیست و نهم بهمن 1392 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی ابلاغ کرد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید