Performancing Metrics

علت ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان به وزات کشور اعلام نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 329706
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395 - 16:22
رئیس ستاد انتخابات کشوراعلام کرد که علت ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان از سوی شورای نگهبان به وزات کشور اعلام نشده است.

محمد حسین مقیمی،‌ در ارزیابی نظر شورای نگهبان در ابطال آرای یکی از منتخبان اصفهان گفت: شورای نگهبان عین مصوبه خود در مورد اصفهان را برای ما ارسال کرده است در این مصوبه گفته شده شورای نگهبان در تاریخ 26 /12/ 94 در این خصوص تشکیل جلسه داده و آرای نفر اول، دوم، چهارم و پنجم تایید و نفر سوم باطل اعلام شده است.

وی درباره ی این که که آیا باطل شدن آرای نفر سوم به دلیل تشکیک در آراء بوده یا مساله دیگری وجود داشته است؟ تصریح کرد: در واقع به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نکرده‌اند، خود داوطلب می‌تواند به شورای نگهبان مراجعه کرده و علت ابطال آرای خود را سوال کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین اظهار کرد: البته این که در یک انتخابات ، آرای یک نفر باطل شود را نداریم . به اصطلاح از نظر حقوقی اختلاف نظر میان وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد.

وی افزود: همچنین در مورد رد صلاحیت هم اگر باشد طبق تبصره 3 ماده 52 ما با شورای نگهبان اختلاف نظر داریم.

مقیمی همچنین درباره‌ی این که آیا این منتخب می‌تواند تقاضای تجدید نظر کند یا خیر گفت: البته منتخب یاد شده می‌تواند در این مورد مراجعه کرده و صحبت کند چون شورای نگهبان در مورد ایشان اظهار نظر کرده است .

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: طبق قانونی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده شورای نگهبان به خود ایشان علت را خواهد گفت.

وی در پایان بابیان اینکه کم کم برای انتخابات در ده اردیبهشت ماه آماده می‌شویم تاکید کرد: درمورد الکترونیکی بودن انتخابات هم به شورای نگهبان نامه نوشتیم چون به لحاظ تجهیزات نرم افزاری آمادگی داشتیم اما آنها گفتند تصمیمی که قبلا گرفتند پابرجاست.

منبع: ایسنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید