Performancing Metrics

سرمایه‌گذاری پنتاگون برای تولید لباس‌های جیمز باندی | اتاق خبر
کد خبر: 329724
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1395 - 17:53
پنتاگون اعلام کرد که 317 میلیون دلار برای توسعه صنعت پوشاک و منسوجات با تکنولوژی بالا برای ایجاد تغییرات اساسی در ارتش آمریکا، در راستای ایجاد قابلیت‌هایی مشابه قابلیت‌های "جیمز باند" مانند حساسیت در برابر عوامل شیمیایی، تغییر رنگ و نظارت بر سلامت فردی که

اتاق خبر - به نقل از شبکه خبری راشا تودی، وزارت دفاع آمریکا قرار است با اعطای 75 میلیون دلار به مجموعه‌ای از دانشگاهها، تولیدکنندگان و شرکتهای مرتبط، تامین مالی لازم را انجام دهد تا دانشگاه ام آی تی منسوجات پیشرفته‌ای را تولید کند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در موسسه تکنولوژی ماساچوست (ام آی تی) اعلام کرد: هدف از این اقدام پژوهش و تحقیق درباره موادی است که بتوانند ببینند، بشنوند، حس کنند، ارتباط برقرار کنند، انرژی لازم را ذخیره کنند، دما را تنظیم کنند، بر سلامت فردی که این لباس را می‌پوشد، نظارت کنند، تغییر رنگ بدهند و حتی اقدامات بیشتری انجام دهند. ایجاد چنین تغییر اساسی در منسوجات ارتش آمریکا می‌تواند پتانسیل عظیمی برای وزارت دفاع کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: به طور مثال می‌توان سنسورهای بسیار کوچکی را در نایلون چترنجات جاسازی کرد تا از پارگی‌های کوچک که ممکن است چترباز را در معرض خطر قرار دهد، جلوگیری کند.

این پژوهش به سرپرستی مرکز پیمانکاری تکنولوژی فرماندهی ارتش آمریکا در نیوجرسی انجام می‌گیرد. هم چنین دولت به دنبال دستیابی به 250 میلیون دلار دیگر از سوی بخش خصوصی و دولتهای محلی است زیرا سرمایه اولیه تنها برای پنج سال کافی است.

این ابتکار عمل به عنوان یکی از مجموعه طرحهای مراکز شبکه ملی برای نوآوری در تولید (ان ان ام ای) که توسط دولت اوباما تاسیس شده، اعلام شده است.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید