Performancing Metrics

پیشرفت در پایان جنگ یمن، چشمگیر است | اتاق خبر
کد خبر: 329864
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 05:52
جانشین ولیعهد عربستان:
محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان گفت که طرف های درگیر در یمن به پیشرفت چشمگیری در زمینه پایان درگیری های یک ساله در این کشور، دست یافته اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، این شاهزاده سعودی افزود: پیشرفت چشمگیری در مذاکرات به دست آمده و تماس های خوبی با نماینده انصارالله داشته ایم.

محمد بن سلمان که وزیر دفاع عربستان است، در گفت وگویی که بلومبرگ با وی انجام داد، گفت: امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه برسد، اما اگر امور طور دیگری پیش برود، ما آماده هرگونه واکنشی هستیم.

براساس اعلام سازمان ملل، 12 ماه حملات هوایی ائتلاف سعودی در یمن منجر به کشته شدن حدود 6 هزار نفر و بی خانمانی 2 میلیون و 400 هزار تن در یمن (فقیرترین کشور واقع در شبه جزیره عربی) شده است.

درگیری و ناآرامی در یمن به داعش و القاعده فضا داده است تا گستره حضور خود در این کشور را وسعت بخشند.

جنگ یمن بر شدت تنش در خاورمیانه در زمانی که قدرت های بزرگ منطقه ای از مواضع متفاوتی در قبال ناآرامی در کشورهای دیگر برخوردارند، افزوده است.

در بحبوحه تشدید نگرانی های بین المللی در مورد تروریسم و بحران آوارگان، تمهیدات جهانی برای پایان دادن به درگیری در لیبی، سوریه و یمن قوت گرفته است.

مداخله نظامی عربستان در یمن 2 ماه پس از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع این کشور آغاز شد.

تجاوز هوایی سعودی بعدها از پشتیبانی محدود نیروهای زمینی برخوردار شد و این مساله نشان داد که سیاست خارجی مداخله جویانه ریاض از زمان تکیه پدر محمد بر کرسی پادشاهی در عربستان در ژانویه 2015، پررنگ تر شده است.

و اما شاهزاده جوان سعودی در این گفت وگو به آمریکا نیز گریزی زد و این کشور را پلیس جهانی توصیف کرد.

وی گفت: آمریکا نه فقط پلیس خاورمیانه، بلکه پلیس کل جهان است. وی افزود: آمریکا بهترین کشور جهان است و ما تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در کنار این کشور به عنوان متحد اصلی در خاورمیانه به کار می گیریم.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید