Performancing Metrics

آیا این خانواده به علت مسلمان بودن از یک هواپیما در آمریکا خارج شدند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 329875
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 06:53
دو هفته پیش در فرودگاهی در شیگاکو آمریکا خانواده ای مسلمان از هواپیما خارج شدند، اما علت این موضوع چه بود؟

اتاق خبر - حدود دو هفته پیش در یک هواپیما در فرودگاه شیکاگو آمریکا پس از بحثی در رابطه با نحوه امن کردن صندلی کودک میان مهماندار هواپیما و خانواده ای مسلمان، این خانواده را به دلیل مشکلات امنیتی از هواپیما خارج کردند.

احمد رهاب از اعضای شورای روابط آمریکایی اسلامی به نمایندگی این خانواده مسلمان گفت: «ما از این خسته ایم که مسافران مسلمان بخاطر بی‌پایه‌ترین دلیل و عنوان ادعای مرموز از «امنیت» از پروازها خارج شوند.»

اکنون این خانواده از شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز درخواست عذر خواهی کرده است، البته این هواپیمایی هم در بیانیه ای در توجیه کار خود گفت: «در اصل برنامه ریزی شده بود که آنها با پرواز «اسکای وست 5811» شیکاگو را به مقصد واشنگتن ترک کند اما به دلایل نگرانی هایی در رابطه با امنیت صندلی کودک آنها که با مقرارت ایمنی فدرال مطابقت نداشت، ما پرواز آن ها را به پروازی دیرتر عقب انداختیم.»

به گفته رهاب، این خانواده با سه فرزند خود روز 20 مارس و در هنگام تعطیلات بهار، شیکاگو را به مقصد واشنگتن ترک می کردند، آنها از مهماندار برای امن کردن صندلی کوچک ترین فرزند خود یک کمربند دیگر درخواست کردند.

البته آنها در ورودی می خواستند صندلی خود را چک کنند ولی مسئول آنجا به آنها گفت به علت خراب بودن سیستم این کار را در هواپیما انجام دهند. اما در هواپیما مهماندار از آنها خواست، از صندلی مخصوص کودک استفاده نکنند و آن صندلی را جمع کردند. پس از آن از خانواده خواسته شد بلیت های خود را نشان دهند و پس از آن به آنها گفتند پرواز را ترک کنند.

در فیلمی که از این اتفاق نشان داده شد، پدر خانواده از آنها دلیل اینکار را پرسید و مردی که به نظر خلبان می آمد در پاسخ گفت: «چون این تصمیم من است.» سپس از مادر خانواده گفت: «آیا این یک تصمیم تبعیض آمیز است؟ دلیل چیست؟»

و آن مرد دوباره در پاسخ گفت: «به این علت که این مسئله امنیت پرواز است.»

مادر خانواده در بیانیه‌ای گفته: «من احساس درماندگی، تحقیر شدن و تبعیض داشتم.»

منبع: سی ان ان/ 3 آوریل 2016

47237

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید