Performancing Metrics

جزئیات تفاهم نامه های 2میلیارد یورویی بخش خصوصی ایران و اتریش | اتاق خبر
کد خبر: 329928
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 08:02
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، به تشریح جزئیات هفت تفاهم نامه به ارزش 2میلیارد یورو پرداخت که در سفر هیات 110 نفری بخش خصوصی ایران به اتریش، امضا شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حمیدرضا صالحی یادآور شد: هیات اقتصادی متشکل از فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حالی هفته دوم فروردین ماه به اتریش سفر کرد که قرار بود رئیس جمهوری کشورمان در صدر هیات سیاسی - اقتصادی در این کشور حاضر شود، اما این سفر لغو شد.

وی گفت: گروه اقتصادی 110 نفره بخش خصوصی که شماری از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز در جمع آنها بودند برای برگزاری جلسات و نشست با همتایان خود به وین رفتند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، ادامه داد: در دیدارها میان بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور، هفت تفاهم نامه در زمینه به ارزش دو میلیارد یورو در زمینه های حمل ونقل ریلی، ساخت قطعات خودرو، کشاورزی، ساخت بیمارستان در ایران و صادرات گوشت حلال از کشورمان به اتریش امضا شد.

به گفته وی، در جلسه بین گروه بانکی هیات ایرانی و مسئولان بانک مرکزی اتریش، آنها برای همکاری در بخش بانکی و پوشش بیمه ای ریسک صادرات نیز اعلام آمادگی کردند.

صالحی افزود: طرف های هیات ایرانی در این سفر نسبت به تامین مالی (فاینانس) برای اجرای پروژه ها در ایران نیز ابراز تمایل نشان دادند.

وی گفت: برپایه همکاری تامین کننده های مالی اتریشی با ایران، می توان اطمینان فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری را برای سایر فعالان اقتصادی اتریش ارتقا بخشید و این مقدمه ای برای افزایش نرخ اشتغال در کشورمان محسوب می شود.

** شرکت های اروپایی بی هیچ هراسی در ایران سرمایه گذاری کنند

«کریستف لایتل» رئیس اتاق بازرگانی اتریش نیز بعد از سفر هیات اقتصادی بخش خصوصی ایران به وین در این رابطه به یک روزنامه کشورش گفته است، شرکت های اروپایی بدون هیچ هراسی از تهدید های سیاسی در ایران، در این کشور سرمایه گذاری کنند.

وی در مصاحبه با روزنامه «کلاینه زایتونگ» چاپ اتریش تاکید کرد: تحریم ها علیه این کشور برداشته شده است و بنابراین باید از فرصت پیش آماده استفاده کرد.

قرار بود رئیس جمهوری نیز روزهای دهم و یازدهم فروردین به وین سفر کند. پایگاه اطلاع رسانی دولت شامگاه دهم فروردین اعلام کرد: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی و باهدف انجام هماهنگی های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید