Performancing Metrics

مهمترین تفاهمنامه ایران و اتریش درباره گشایش دوباره فاینانس بود | اتاق خبر
کد خبر: 329942
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 08:20
یک مسئول:
رئیس مرکز مشاوره سرمایه گذاری اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی تهران گفت: مهمترین دستاورد سفرهیات ایرانی به وین امضای تفاهمنامه بانک مرکزی ایران و شرکت بیمه دولتی و وزارت اقتصاد اتریش برای از سرگیری گشایش تامین مالی (فاینانس) و پوشش ریسک های صادراتی است

به گزارش اتاق خبر، به نقل از پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، «فریال مستوفی» افزود: تهران و وین از روابط حسنه ای در سالهای طولانی برخوردار بوده اند و اتریش در دوران جنگ تحمیلی از ایران حمایت کرد.

سفر هفته گذشته هیات 110 نفره بخش خصوصی ایران به اتریش موجب امضای هفت تفاهمنامه به ارزش دومیلیارد یورو شد.

به گفته مستوفی که همراه هیات تجاری کشورمان به اتریش سفر کرده بود، این کشور در زمینه علمی و صنعتی مانند تولید دارو، قطعات خودرو و تجهیزات در شمار کشورهای پیشرو به حساب می آید.

وی اضافه کرد: اتریش در زمان اعمال تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران را تنها نگذاشت. در واقع میان سایر کشورهای اروپایی، اتریش روابط دوستانه تری با ایران داشت.

مستوفی گفت: یکی از موارد جالب توجه در این سفر، گزارشی اتریشی ها با نام «قهرمانان پنهان» بود که درباره شرکت هایی بود که شهرت چندانی ندارند اما نقش بسزایی در اقتصاد اتریش ایفا می کنند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد اتریش بر محور شرکت های کوچک و متوسط استوار است و این مهم از سوی جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز مشاوره سرمایه گذاری اتاق تهران افزود: رهاوردهای در خور توجهی در سفر هیات تجاری ایران به اتریش به دست آمد اما تحقق آنها مشروط بر این است که مفاد تفاهمنامه های امضا شده از سوی دو طرف پیگیری شود.

پیش از این «حمیدرضا صالحی» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تهران، از امضای هفت تفاهمنامه به ارزش حدود دو میلیارد یورو بین تهران- وین در زمینه حمل ونقل ریلی، ساخت قطعات خودرو، کشاورزی، ساخت بیمارستان در ایران و صادرات گوشت حلال از کشورمان به اتریش خبر داده بود.

قرار بود رئیس جمهوری اسلامی ایران یازدهم فروردین ماه در سفری دو روزه به اتریش برود که این امر به فرصت دیگری موکول شد.

انتهای پیام/
کد: 94108
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید