Performancing Metrics

حمله به قره باغ ادامه یابد، استقلال این منطقه را به رسمیت می شناسیم | اتاق خبر
کد خبر: 330204
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 02:30
ارمنستان:
'سرژ سركیسیان' رئیس جمهوری ارمنستان، روز دوشنبه در دیدار با فرستادگان سازمان امنیت و همكاری اروپا در ایروان، تهدید كرد اگر حمله های نظامی به قره باغ ادامه یابد، ایروان استقلال قره باغ را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، تارنمای آرمنیا ناو نوشت، سركیسیان خطاب به نمایندگان یادشده گفت: جمهوری آذربایجان، به عنوان عضوی از توافق آتش بس در سال 1994، به تعهدهایش برای استقرار امنیت در ناگورنو قره باغ، به طور كامل پایبند خواهد بود.

رئیس جمهوری ارمنستان تاكید كرد كه كشورش قصد دارد با جمهوری خودخوانده قره باغ، توافق همكاری های نظامی امضا كند و این توافق امروز در پارلمان ارمنستان به بحث گذاشته شده است.

سرژ سركیسیان كه خود اهل قره باغ است، در گذشته بارها پیشنهاد به رسمیت شناختن جمهوری قره باغ را با این توجیه رد كرده بود كه در صورت اتخاذ چنین سیاستی، ایروان باید میز مذاكرات میانجیگری بین المللی را ترك كند.

سركیسیان امروز گفت: باید دوباره تاكید كنم، اگر عملیات نظامی ادامه و گسترش یابد، جمهوری ارمنستان استقلال ناگورنو قره باغ را به رسمیت خواهد شناخت.

درگیری مرزی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری خودخوانده قره باغ در سه روز اخیر شدت گرفته و هر دو طرف، مدعی پیشرفت در جنگ شده است.

تاكنون ایروان كشته شدن 18 سرباز و باكو كشته شدن 15 سرباز خود را تایید كرده است.

منطقه قره باغ توسط جمهوری خودخوانده و ارمنی ناگورنو قره باغ اداره می شود. باكو این دولت را به رسمیت نمی شناسد.

جمهوری مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ كوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی تبدیل شد. در نتیجه این مناقشه ٬ منطقه كوهستانی قره باغ و هفت شهرستان همجوار آن تحت سلطه نیروهای ارمنستان درآمد.

در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه ٬ آتش بس برقرار شده ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسك سازمان امنیت و همكاری اروپا به ریاست مشترك روسیه، فرانسه و آمریكا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید