Performancing Metrics

کشتی فرنگی، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری پرونده سلامت تشکیل نداده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 330357
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 11:16
مسئول تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی با اشاره به عدم حضور تیم‌های کشتی فرنگی، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری برای تشکیل پرونده سلامت، گفت: این رشته ها تا پایان فروردین ماه فرصت دارند تا نسبت به تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی خود اقدام کنند.

مسئول تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی با اشاره به عدم حضور تیم‌های کشتی فرنگی، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری برای تشکیل پرونده سلامت، گفت: این رشته ها تا پایان فروردین ماه فرصت دارند تا نسبت به تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران المپیکی خود اقدام کنند.

به گزارش اتاق خبر، دکتر سیدمحمد بنی جمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه تقریبا چهار ماه تا زمان اعزام ورزشکاران به المپیک ریو فرصت داریم هر چقدر زمان تشکیل پرونده سلامت و معاینات پزشکی ورزشکاران اعزامی به تاخیر بیفتد به ضرر آنهاست و سبب می‌شود تا فدراسیون پزشکی ورزشی زمان کافی برای مرتفع کردن آسیب‌های مزمن ورزشکاران المپیکی نداشته باشد.

 او همچنین گفت: هدف اصلی کمیته پزشکی فدراسیون کمک به تیم‌های المپیکی و اعزام کاروان پاک به ریو است اما متاسفانه هنوز برخی از فدراسیون‌ها این معاینات را جدی نگرفته‌اند و تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران را امری بیهوده و اتلاف وقت قلمداد می‌کنند.

 وی افزود: برای اینکه بتوانیم در هر شرایط و زمانی در اختیار تیم‌های المپیکی باشیم حتی قبل از ایام تعطیلات اعلام کردیم فدراسیون پزشکی ورزشی در عید باز است و این آمادگی را دارد که در جهت تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات پزشکی در خدمت ورزشکاران المپیکی باشد اما متاسفانه هیچ تیمی مراجعه نکرد.

 بنی جمالی ضمن تشکر از تیم‌های کشتی آزاد، شمشیربازی، تکواندو، تیراندازی و وزنه‌برداری بخاطر حضور به موقع در فدراسیون پزشکی ورزشی برای تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات پزشکی، گفت: کمیته پزشکی این تیم‌ها همکاری خوبی را با فدراسیون داشتند و هم‌اکنون در حال مرتفع کردن آسیب‌های قدیمی و مزمن ورزشکاران هستیم.

 وی یکی از مشکلات عمده و اساسی تمام ورزشکاران المپیکی را مشکلات دندان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که گریبان‌گیر تمام ورزشکاران المپیکی است بنابراین تلاش می‌کنیم تا در زمان باقیمانده به المپیک ریو این مشکل را برطرف کنیم.

 مسئول تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی المپیک اضافه کرد: اگر مربیان و ورزشکاران به این باور برسند که حضور به موقع آنها برای انجام معاینات به نفع آنهاست این قدر تاخیر برای تشکیل پرونده سلامت نداشته اما آن چیزی که حائز اهمیت است جدی نگرفتن اینگونه معاینات از سوی فدراسیونهاست که تا حدودی شرایط کاری ما را دچار مشکل می‌کند.

 وی در پایان گفت: امیدوارم در مهلت اعلام شده برای تشکیل پرونده سلامت و انجام معاینات پزشکی چند تیم المپیکی باقیمانده موضوع تشکیل پرونده سلامت را جدی بگیرند و فدراسیون پزشکی ورزشی زودتر در جریان وضعیت سلامت ورزشکاران اعزامی قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید