Performancing Metrics

شرح ماجرای اعتراض مهمانداران فرانسوی برای سفر به تهران | اتاق خبر
کد خبر: 330468
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395 - 18:02
این پرونده چگونه مختوم شد؟
طبق تصمیم جدید فرانسه همه زنان در خط پروازی پاریس - تهران که با نظر شخصی خود داشتن روسری در خارج از هواپیما را نمی‌پذیرند، اجباری در حضور در این پرواز ندارند و می‌توانند به خط دیگری منتقل شوند.

اتاق خبر - شركت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه پس از هشت سال وقفه، از روز 29 فروردین ماه امسال پروازهای خود را به تهران از سر می‌گیرد. آن طور که در چند روز اخیر خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، برخی از مهمانداران این شركت از پذیرش قانون رعایت حجاب هنگام حضور در ایران ابراز نارضایتی كرده‌اند و این مساله واكنش متفاوت مسوولان سیاسی فرانسه را به‌دنبال داشته است.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو به تازگی در مطلبی نوشت: اتحادیه خدمه پروازی شركت ایرفرانس به پوشیدن حجاب اسلامی توسط خدمه ایرفرانس در ایران انتقاد دارد. مسئولان سیاسی فرانسه از احزاب راست‌گرا و چپگرا نظر واحدی در مورد این مساله ندارند.

از سرگیری پروازهای پاریس- تهران از 17 آوریل (29 فروردین ماه) یكی از بحث برانگیزترین اخبار روزهای گذشته فرانسه بوده است. بر پایه قوانین ایران، مهمانداران شركت ایرفرانس در خاك ایران باید حجاب داشته باشند.

مقررات داشتن حجاب در پروازهای ایرفرانس به عربستان سعودی نیز اجرا می‌شود و در پروازها به ایران نیز پیش از توقف آن در سال 2008 میلادی، اجرا می شد.

با این حال اتحادیه پرسنل پرواز (SNPNC) می‌خواهد در برنامه از سرگیری پروازهای پاریس - تهران این شركت، مهمانداران بتوانند مختار باشند.

در همین حال ایرنا گزارش داده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام کرده است: همه شركت‌های هواپیمایی بر احترام به قوانین و مقررات كشورهای مقصد واقف هستند و آن را رعایت می‌كنند.

رضا جعفرزاده در واكنش به خبر منتشر شده در روزنامه فرانسوی لوفیگارو مبنی بر نارضایتی مهمانداران شركت ایرفرانس برای رعایت پوشش اسلامی در ایران ، ضمن آنكه این موضوع را یك مساله درون شركتی دانست، افزود: این روزنامه فرانسوی این مساله را به صورت اختلاف برانگیز و درخواست غیرمتعارف از پروازهای خارجی مطرح كرده است. حدود 41 شركت هواپیمایی خارجی به ایران پرواز می‌كنند كه برخی از آنها اروپایی هستند و همگان بر احترام به قوانین و مقررات كشورمان به طور كامل واقفند و آن را رعایت می‌كنند.

مدیرروابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه شركت هواپیمایی ایرفرانس پیش از این هم به تهران پرواز داشته است، گفت: رعایت قوانین و مقررات كشورها در زمینه حفظ شئونات از ابتدایی‌ترین پیش نیازی است كه در مذاكرات و مراودات حمل‌و‌نقلی بین كشورها به آن توجه می‌شود. مصالح و منافع اقتصادی یك شركت هواپیمایی فراتر از این مسایل پیش پا افتاده است كه مطرح می‌شود.

پایان ماجرای اعتراض
در همین حال ساعاتی پیش اعلام شد: مهمانداران زن ایرفرانس برای حضور در پروازهای تهران - پاریس حق انتخاب دارند.

خبرگزاری فرانسه از پاریس نوشت، «ژیل گاتو» مسئول منابع انسانی ایرفرانس در گفت‌وگو با رادیو «اروپ1» گفته است: شركت (ایرفرانس) تصمیم گرفت با اتخاذ «موضعی استثنایی»، امكان جایگزینی مهمانداران و خلبانان زن را كه مایل به داشتن حجاب نیستند، در پروازهای تهران- پاریس فراهم كند.

خبرگزاری فرانسه افزود: بر پایه این تصمیم كه عصر دیروز (دوشنبه) به اتحادیه‌های كاركنان شركت ایرفرانس ابلاغ شده است، «همه زنان در خط پروازی تهران كه با نظر شخصی خود داشتن روسری در خارج از هواپیما را نمی‌پذیرند، اجباری در حضور در این پرواز ندارند و می‌توانند به خط دیگری منتقل شوند».

خبرآنلاین

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید