Performancing Metrics

دمشق از احتمال ازسرگیری روابط با برخی کشورهای اروپایی و عربی خبر داد | اتاق خبر
کد خبر: 330818
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 17:46
ایسنا نوشت: معاون وزیر خارجه سوریه سفر هیئت‌های دولتی سوریه به برخی از کشورهای اروپایی را بعید ندانست و گفت ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور روابط با مصر نیز از سرگرفته شود.

اتاق خبر - به گزارش شبکه خبری المیادین، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه به ایجاد شدن "تحول بزرگ" در برخورد اروپا در قبال پرونده سوریه اشاره کرد و گفت: امیدوارم زمانی که هیئتی از سوریه را در یکی از کشورهای اروپایی دیدیم کسی غافلگیر نشود.

وی در باره از سرگیری روابط با کشورهای عربی نیز گفت: به کمی زمان نیاز هست تا هیئتی از سوریه را در مصر یا هیئتی مصری را در سوریه ببینیم اما درباره کشورهایی مانند عربستان مساله بسیار فرق می‌کند.

مقداد گفت: برخی مثل ترکیه و عربستان هنگام بکار بردن اصطلاح مداخله نکردن منافق و دورو هستند. معاون وزیر خارجه سوریه درباره سفر اخیر هیئت دولت دمشق به الجزایر گفت:‌ ما مسائل مشترکی با الجزایر داریم و در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی، فکری و فراهنگی برای مبارزه با تروریسم به هماهنگی خواهیم پرداخت.

وی گفت: هیئت‌های سوری به پایتخت‌های کشورهای اروپایی خواهند رفت. البته این هیئت‌ها به کشورهایی که از تروریسم علیه سوریه حمایت کردند و سیاست خصمانه‌ای را علیه ما در پیش گرفتند مثل فرانسه و انگلیس سفر نخواهند کرد. این دو کشور در مواضع خود از تمامی خطوط قرمز تجاوز کردند.

مقداد گفت: هیئت مذاکره کننده دولت سوریه با ریاست بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل پس از پایان انتخابات پارلمانی به ژنو خواهد رفت.

وی بر پایبندی کامل به اظهارات بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مذاکرات تأکید کرد و گفت: مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را با کمک ارتشی که تروریسم را از بین خواهد برد، مشخص خواهند کرد.

مقداد همچنین از ارائه طرح سیاسی به دوستان و هم‌پیمانان سوریه پرده برداشت که به تشکیل دولت گسترده‌ای از حامیان، مخالفان و شخصیت‌های مستقل می‌انجامد تا این دولت بعدا کمیته تدوین قانون اساسی را مشخص کند.

وی همچنین گفت: روابط ما با روس‌ها برپایه اعتماد متقابل است درنتیجه امکان ندارد یک طرفی بدون اطلاع طرف دیگر به هماهنگی با تیم‌های دیگر بپردازد.

مقداد همچنین تأکید کرد که مقاومت سوریه در برابر تروریسم؛ الجزایر، مسکو، پاریس، واشنگتن، قاهره، لیبی، بیروت و تمامی پایتخت‌های جهان را در برابر تروریسم حفظ می‌کند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید