Performancing Metrics

قره‌باغ آرام است | اتاق خبر
کد خبر: 330825
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 18:12
ایسنا نوشت: نیروهای جدایی طلب در منطقه ناگورنو-قره باغ (قره‌باغ علیا) اعلام کردند، آتش‌بسی که با نیروهای جمهوری آذربایجان مورد توافق قرار گرفت، سه شنبه شب عمدتا برقرار بود.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش ناگورنو-قره باغ در بیانیه‌ای امروز(چهارشنبه)‌ اعلام کرد: شب گذشته آتش‌بس به طور کلی در طول خط تماس بر قرار بود.

این در حالی است که "وزارت دفاع قره‌باغ" روز سه شنبه اعلام کرد که ارمنستان و آذربایجان به توافقی برای پایان دادن به درگیری‌ها در این منطقه متشنج دست یافته‌اند.

به دنبال اعلام این آتش‌بس وزارت خارجه آذربایجان از چنین توافقی اظهار بی اطلاعی کرد. با این حال الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرده که کشورش آماده از سرگیری مذاکرات برای حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها با مقامات ارمنستان است.

در همین حال گروه موسوم به مینسک متشکل از مقامهمای روسیه، آمریکا و فرانسه که روز سه‌شنبه در شهر وین مذاکراتی را به منظور پایان دادن به خشونتها در ناگورنو- قره باغ برگزار کردند، در بیانیه ای ضمن استقبال از آتش‌بس جدید در این منطقه از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواستند به درگیری بر سر ناگورنو-قره باغ پایان دهند.

گروه مینسک همچنین از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست به آتش‌بس جدیدی که پس از چهار روز درگیری خونین در ناگورنو-قره باغ برقرار شده احترام بگذارند.

گروه مینسک در بیانیه ای بعد از نشست خود در وین اعلام کرد، از اخبار مربوط به توقف مخاصمات در ناگورنو-قره باغ استقبال می کند و از دو طرف می خواهد به آتش‌بس احترام بگذارند.

مقامهای گروه مینسک شامل ایگور پوپوف، فرستاده ویژه روسیه، پی‌یر اندریو، فرستاده فرانسه و جیمز وارلیک، فرستاده آمریکا همچنین اعلام کردند به زودی به ناگورنو- قره باغ سفر خواهند کرد.

آنها همچنین پس از نشستشان در وین به اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص این مذاکرات گزارش دادند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد: کشورهای شرکت کننده از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا توافق کردند که تشدید اخیر درگیری در ناگورنو- قره باغ نگران کننده بوده و لازم است که سازمان امنیت و همکاری اروپا به نقش محوری خود در تسهیل یک توافق صلح آمیز برای این مناقشه ادامه دهد.

همچنین فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان و رئیس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهار کرد، گزارش توقف مخاصمات در ناگورنو- قره باغ "دلگرم‌کننده" است.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید