Performancing Metrics

كاهش دسترسی به مواد مخدر با جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان | اتاق خبر
کد خبر: 330943
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 22:29
قایم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به منظور كاهش دسترسی به مواد مخدر می‌بايست خرده فروشان و معتادان متجاهر را كه موجب نگرانی مردم شده‌اند، جمع‌آوری و ساماندهی كرد.

اتاق خبر: عليرضا جزيني در اولين ديدار خود با مديران كل، مشاوران و كاركنان ستاد مبارزه با موادمخدر در سال‌جاري گفت: سال گذشته با همدلي و همزباني دولت و مردم، اقدامات موثري در كشور در همه حوزه‌ها صورت گرفت كه تبلور آن حضور حداكثري مردم در انتخابات بود.

وي با اشاره به نامگذاري سال 1395 توسط مقام معظم رهبری به نام «‏اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» ‏گفت: در برنامه‌ريزي‌هاي حوزه مبارزه با مواد مخدر اين موضوع بايد به عنوان يكي از محورهاي مهم مورد توجه قرار گيرد.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال 85 سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را در 11 بند ابلاغ کردند که اهمیت مبارزه با مواد مخدر را می‌رساند و نشان از نگراني ايشان نسبت به اين موضوع است و هنوز هم اين نگراني وجود دارد، لذا اقدامات انجام شده در اين حوزه كافي نبوده و نيازمند تلاش بيشتري است.

جزيني گفت: سال گذشته اعتياد جزو پنج آسيب ‏اول كشور مطرح شد و شوراي اجتماعي كشور برنامه‌هايي را براي رسيدگي و حل اين آسيب ها در دستور كار قرار داد، همچنين ماده 22 لایحه برنامه ششم توسعه به موضوع اعتياد و مبارزه با آن اختصاص يافت، طبق این ماده دستگاه‌های اجرایی مكلفند براساس یک سند راهبردی طرح ملی مبارزه همه جانبه با موادمخدر را اجرایی کنند، سند راهبردی هم باید به گونه‌ای باشد که در مدت پنج سال شاهد کاهش 25 درصدی اعتیاد در شیوع و بروز مصرف مواد مخدر باشیم.

وي در ادامه؛ برگزاري دوره‌هاي آموزشي پيشگيرانه در محيط‌هاي نظامي و آموزش 7 هزار نفر براي نخستين بار، پيگيري سند پیشگیری از اعتیاد در عسلویه، افزايش 90 درصدي توليد و پخش برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني، انتشار آلبوم موسيقي بگو نه، پخش تيزر پيشگيري از اعتياد در سينماهاي كشور از نيمه دوم اسفند به مدت يك ماه، تدوين و تصويب تعرفه‌هاي درماني اعتياد، كنترل توليد و عرضه ترامادول، حمايت و راه‌اندازي 60 طرح اشتغال با ظرفيت 522 نفر، فعال شدن شبكه خيرين در امر پيشگيري، كشف 617 تن مواد مخدر با افزايش 11 درصدي، كاهش شهداي مبارزه با مواد مخدر به سه نفر و مجهز شدن 4 فرودگاه به دستگاه بادي اسكنر را از مهم‌ترين اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته برشمرد.

جزيني در پايان افزود: در سال‌جاري بايد تلاش كرد دسترسي به مواد مخدر كاهش يابد و كه در اين راستا بايد خرده فروشان و معتادان متجاهر را كه در مراكز استان‌ها موجب نگراني مردم شده‌اند، جمع‌آوري و ساماندهي كرد، همچنين در سال‌جاري دستگاه‌هاي عضو ستاد مي‌بايست پاسخگوي عملكرد خود در اين حوزه باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات