Performancing Metrics

دانشمندان مولکول‌هایی متنوع می‌سازند! | اتاق خبر
کد خبر: 330971
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1395 - 23:18
دانشمندان انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ و شرکت ماشین‌آلات بین‌المللی کسب و کار به تازگی طی یک فرآیند ساخت و ساز سفارشی مولکول، موفق به ساخت مولکول‌هایی با خواص فیزیکی متفاوت شدند.

اتاق خبر - این محققان ریزکره‌هایی از جنس پلیمر و سیلیکا به قطر یک میکرومتر که هر کدام دارای کیفیت‌های مختلف فیزیکی هستند را برای ساخت مولکولهایی که خواص متنوعی دارند به کار گرفته‌اند.

این کره‌ها با چیدمان خاصی در کنار هم قرار می‌گیرند و سپس حرارت به آنها اعمال می‌شود. حرارت وارد شده سبب می‌شود تا هر یک از این کره‌ها با کره‌های همجوار خود پیوند برقرار کنند در نهایت مولکول مصنوعی تکمیل شده از قالب پلیمری درآمده و در یک محلول قرار می‌گیرد.

در این فناوری نوین، برخلاف مولکول‌های تولید شده با چاپگرهای سه‌بعدی، می‌توان میکروساختارهایی را تولید کرد که دارای خواص متنوع و متعدد هستند. تا به امروز، این مولکولها در اشکال مختلفی مانند میله‌ها، مثلث‌ها و دیگر اشکال اساسی ایجاد شده‌اند در نهایت، امید است که روزی بتوان از این مولکول‌ها نه تنها برای ایجاد نانو ربات‌ها بلکه مواردی مانند میکرو‌میکسرها بر روی تراشه‌های آزمایشگاهی استفاده کرد.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید