Performancing Metrics

سفر پادشاه عربستان سعودی به مصر | اتاق خبر
کد خبر: 331203
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 19:04
پادشاه عربستان سعودی، امروز (پنج شنبه) برای یك دیدار رسمی پنج روزه، وارد مصر شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، پیش بینی می شود در جریان سفر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به مصر، چندین توافقنامه همكاری میان دو كشور در زمینه های نظامی و اقتصادی امضا شود.

این نخستین سفر رسمی وی به مصر از زمان به قدرت رسیدن به عنوان پادشاه و جانشین برادرش ملك عبدالله در ژانویه 2015، است. با این حال وی ماه مارس سال گذشته میلادی در دیداری كوتاه از شرم الشیخ در كنفرانس بین المللی حمایت از توسعه اقتصادی مصر شركت كرد.

ملك سلمان امروز در فرودگاه بین المللی قاهره از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و شماری از مسئولان بلند پایه دولتی مورد استقبال قرار گرفت.

این در حالیست كه برای خوش خدمتی و چراغ سبز نشان دادن در سفر شاه سعودی به مصر و بذل وبخشش های مالی او، شركت ماهواره ای مصر معروف به « نایل ست» هم در تصمیمی ناگهانی به وزارت ارتباطات لبنان اعلام كرد كه پخش شبكه المنار را از این ماهواره متوقف كرده است.

قرار است در جریان سفر روز پنجشنبه سلمان بن عبد العزیز شاه سعودی به مصر،یك توافق نامه نفتی میان دو كشور امضا‌ شود كه بر اساس آن عربستان نیازهای نفتی مصر را به مدت 5 سال به ارزش 20 میلیارد دلار تامین می كند.

یك منبع دولتی مصری هم گفته است كه‌ توافق نامه دیگری میان دو طرف امضا‌ می شود كه بر اساس آن سعودی وامی معادل 1.5 میلیارد دلار برای توسعه منطقه سینا در اختیار مصر قرار خواهد داد.

رژیم سعودی كه در سیاست های خود در منطقه از جمله سوریه ، یمن ، عراق ، بحرین ، لبنان با وجود حمایت های همه جانبه تسلیحاتی و مالی از تروریست های تكفیری شكست خورده و روابطش با دشمن صهیونیستی آشكار و علنی شده است، مقاومت ضد صهیونیستی از جمله حزب الله را عامل شكست های خود می داند و به همین دلیل معادله طلایی لبنان « ارتش ، ملت و مقاومت» را با همدستی صهیونیست ها و تروریست های تكفیری هدف گرفته است.

سعودی علاوه بر وادار و یا تطمیع كردن كشورهای عضو شورای همكاری و اتحادیه عرب برای « تروریستی خواندن» مقاومت لبنان، انواع فشارهای اقتصادی ، رسانه ای ، امنیتی و سیاسی را بر دولت ، ملت ، ارتش و مقاومت لبنان وادار كرد اما در هجمه خود علیه مقاومت به دلیل ایستادگی الجزایر ، تونس ، عراق و لبنان نتوانست اجماع عربی را محقق سازد و از سوی دیگر ملت و مقاومت لبنان تسلیم فشارها نشدند.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید