Performancing Metrics

بررسی اولویت های ویژه توسعه همكاری های تجاری و اقتصادی ایران و تركیه | اتاق خبر
کد خبر: 331226
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 22:21
درحاشیه بیست وپنجمین نشست كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه، «محمود واعظی» نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در روابط با تركیه با«بلند تفنگچی» وزیر تجارت و گمرك جمهوری تركیه دیدار و پیرامون روابط دوجانبه وایجاد تسهیلات كمركی وتجاری میان دو كشور گفت وگو کرد
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمود واعظی در راس هیاتی اقتصادی شب گذشته وارد آنكارا شده است. نشست كمیسیون نشست كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه امروز در آنكارا در محل وزارت اقتصاد تركیه شروع شده و ادامه دارد.

محمود واعظی در حاشیه این نشست، اولین دیدار خود را با وزیر تجارت و گمرك جمهوری تركیه در محل وزارت گمركات و تجارت تركیه انجام داد.

واعظی با ابرازخرسندی از اراده مسئولین بلند پایه دو كشور برای گسترش همكاری ها دوجانبه و نیز فراهم شدن امكان برگزاری بیست و پنجمین نشست كمیسیون مشترك در جمهوری تركیه تاكید كرد: تركیه همسایه و شریك مهم اقتصادی ایران است و امیدواریم روابط صمیمانه میان دو كشور در عرصه های مختلف بیش از پیش گسترش یابد .

وزیر تجارت و گمرك جمهوری تركیه نیز ضمن خوش آمد گویی به هیئت ایرانی و با اشاره به مذاكرات و توافقات خوب انجام یافته در بیست و پنجمین نشست مشترك ایران و تركیه، تاكید كرد: ما الویت ویژه ای برای ایجاد تسهیلات در راستای توسعه همكاری های تجاری - اقتصادی با ایران داریم. امیدواریم از طریق ایجاد تسهیلات گمركی و روان سازی مبادلات این مهم را به طور موثرفراهم نماییم.

در این دیدار طرفین در خصوص توسعه مبادلات و اطلاعات الكترونیكی به منظور راه اندازی پنجره واحد گمركی گفتگو وتبادل نظر كردند. در نتیجه توافق گردید كه در راستای توسعه تسهیلات در این حوزه موضوع به صورت جدی از سوی مسئولان گمركی در نشست مشترك تخصصی دنبال گردد.

موضوع تجارت ترجیحی و امكان توسعه مبادلات و همكاری های تجاری در حوزه های مختلف اقتصادی دو كشور نیز در این دیدار مطرح گردید .

طرفین توافق نمودند در جهت رفع موانع و حل و فصل نكات مبهم، تشریك مساعی لازم را با هدف اجرای موثر مفاد توافقنامه تجارت ترجیحی در بخش های مرتبط دنبال نمایند.

واعظی امروز علاوه بر دیدار و گفت و گو با جودت یلماز وزیر توسعه و نماینده ویژه دولت تركیه در روابط با ایران، با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه، دیدار كرد و قرار است امروز عصر نیز با مصطفی الی تاش وزیر اقتصاد و احمد داوداوغلو نخست وزیر تركیه دیدار و گفت و گو كند.

انتهای پیام/
کد: 94108
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید