Performancing Metrics

شورای نگهبان: لایحه بیمه اجباری شخص ثالث ابهام دارد | اتاق خبر
کد خبر: 331228
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395 - 22:36
شورای نگهبان لایحه بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را برای رفع ابهام به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.

اتاق خبر: لایحه بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه که با اصلاحاتی درجلسه مورخه ۲۴  اسفند ۱۳۹۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در جلسه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای‌ نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر شورا به این شرح اعلام شد:

۱- ماده ۱۶، از این جهت که مشخص نیست آیا در صورت رفع نشدن هم نیاز به اثبات موارد یادشده نزد مرجع قضایی دارد یا خیر، مبهم است؛ پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

۲- ماده ۵۹، از این جهت که مشخص نیست آیا شرکت‌های بیمه‌ای دولتی هم حق اعتراض به دیوان عدالت اداری را دارند یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

تأیید طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی

طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در جلسه تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تأیید لایحه اصلاح ماده (۸) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران

لایحه اصلاح ماده (۸) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران مصوب جلسه مورخه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تأیید طرح الحاق یک تبصره به ماده (۲۲) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر 

طرح الحاق یک تبصره به ماده (۲۲) قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه مورخه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تأیید طرح الحاق یک تبصره به ماده (۵۰۵) قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی)

طرح الحاق یک تبصره به ماده (۵۰۵) قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب جلسه مورخه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تأیید لایحه اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا

لایحه اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا مصوب جلسه مورخه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

تأیید لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وسازمان‌های تابعه یا وابسته به آنها مصوب جلسه مورخه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه تاریخ ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. 

تأیید لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست

لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی مصوب جلسه تاریخ ۱۷  اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخه ۱۳۹۵/۰۱/۱۸ شورای‌نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید