Performancing Metrics

انتقال راه‌آهن به خارج شهر امکان پذیر نیست | اتاق خبر
کد خبر: 331262
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1395 - 02:23
معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن :
معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن انتقال راه‌آهن به خارج شهر را موضوعی کاملا رد شده در کشورهای توسعه یافته و نیافته خواند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری میزان، سعید محمدزاده درباره‌ پیشنهاد ارائه شده از سوی شهردار تهران مبنی بر انتقال راه‌آهن به بیرون شهر گفت: به هر حال هر تصمیمی که بخواهد در خصوص شهرها گرفته شود باید در طرح تفصیلی شهرها آمده باشد یا شورای‌عالی معماری و شهرسازی آن را مصوب کند و همانطور که شهردار تهران اعلام کرده است اگر تصمیمی از سوی نهاد تصمیم‌گیرنده (شورای‌عالی معماری و شهرسازی) گرفته شد ، می‌تواند اقدام کند.
 
وی تأکید کرد: قطعا به لحاظ کارشناسی موضوع خروج راه‌آهن از شهرها به قدری مشخص است که لزومی به پرداختن به این موضوع نیست.
 
معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با یادآوری اینکه ایده خروج راه‌آهن از شهرها در هیچ یک از شهرهای دنیا اعم از آسیای شرقی ، اروپا ، آفریقا و آمریکای جنوبی پیاده نشده بنابراین موضوعی کاملا رد شده است ، افزود: این ایده پیشنهادی جدید است که در هیچ کجای دنیا اعم از کشورهای توسعه یافته و نیافته هم اجرایی نشده است.
 
مترو قابلیت عرضه خدمات حمل و نقل حومه‌ای به مسافران را ندارد
 
محمدزاده با بیان اینکه در همه جای دنیا حمل و نقل حومه ریلی وظیفه انتقال مسافران به حاشیه شهرها را دارد و راه‌آهن از دل شهر نیز عبور می‌کند ، اضافه کرد: اینکه راه‌آهن وارد شهر نشود  
 
ایده جدید بوده که در هیچ کجای دنیا چنین ایده‌ای تا به حال اجرایی نشده است. در حال حاضر نیز مترو این قابلیت را ندارد که به مسافران خدمات حمل و نقل حومه‌ای ارائه کند.
 
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز در این باره گفته است : طبق قانون اختیار قطعی تصمیم‌گیری در این حوزه به شورای عالی شهرسازی واگذار شده که ریاست آن در اختیار وزیر راه و شهرسازی است و قطعا حرف اصلی را در این حوزه این شورا خواهد زد. از این‌رو شهرداری در این زمینه تنها می‌تواند پیشنهاد مطرح کند و قطعا تصمیم‌گیر نخواهد بود. با توجه به تجربه موفق کشورهای توسعه‌یافته در استفاده از راه‌آهن برای توسعه شهرهای بزرگ‌، ایده انتقال راه‌آهن پایتخت به مناطق حومه‌ای طرحی منطقی و کارشناسی به حساب نمی‌آید.
 
به تازگی محمد باقر قالیباف شهردار تهران در صحبت‌هایی از پیشنهاد انتقال راه‌آهن پایتخت به مناطق حومه‌ای سخن گفته بود و از طرف شهرداری اعلام آمادگی کرد در صورت نیاز شرایط برای اجرای این برنامه فراهم شود.  
 
انتهای پیام/
کد: 94108
 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید