Performancing Metrics

تایید اولین دستگاه‌ بی‌سیم تنظیم‌کننده ضربان قلب | اتاق خبر
کد خبر: 331514
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 12:21
سازمان غذا و داروی آمریکا اولین دستگاه‌ تنظیم‌کننده ضربان قلب بی‌سیم را تایید کرده است.

اتاق خبر: این دستگاه موسوم به Medtronic's Micra Transcatheter Pacing System مانند سایر دستگاه‌های تنظیم‌کننده ضربان قلب در افراد مبتلا به آریتمی (اختلال ریتم قلبی) عمل می‌کند با این تفاوت که فاقد سیم‌ برای برقراری ارتباط الکترونیک بین این وسیله و قلب بیمار است.

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان معتقدند که تایید این وسیله پیروزی بزرگی برای بیماران قلبی است. دکتر نیکلاس اسکیپیتاریس، از متخصصان الکتروفیزیولوژی قلب در بیمارستان «لینوکس هیل» در نیویورک در این باره می‌گوید: دستگاه‌ تنظیم‌کننده ضربان قلب یک پیشرفت و دستاورد مهم در زمینه کنترل ضربان قلب است که نوع بی‌سیم آن از انواع قدیمی‌تر که با سیم به قلب بیمار مرتبط می‌شدند کارآیی به مراتب بیشتری دارد و به علاوه برای ارتباط دادن دستگاه‌های قدیمی به قلب، جراحی‌های جزئی مورد نیاز است.

در واقع در سیستم‌های قدیمی سیم‌های رابطی که از ناحیه شانه و از مسیر رگ خونی به سمت قلب هدایت می‌شوند چندان قابل اطمینان نیستند، چون گاهی ممکن است به درستی عمل نکنند یا برای مدت طولانی قابل اطمینان نباشند. گاهی نیز در اطراف سیم عفونت ایجاد می شود و برای جایگزینی آن عمل جراحی مجدد مورد نیاز است.

اما دستگاه بی‌سیم جدید مستقیما داخل بطن راست قلب پیوند می ‌خورد و هیچ سیمی و در نتیجه جراحی مجدد برای عملکرد آن مورد نیاز نیست.

بنابر این گزارش، نزدیک به یک میلیون نفر در جهان هر سال دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب دریافت می‌کنند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید