Performancing Metrics

۴۱۷ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان پرورش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 331530
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1395 - 13:34
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از پرورش ۴۱۷ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مزارع استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ مزرعه آبزی‌پروری در استان فعال است.

اتاق خبر- مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از پرورش ۴۱۷ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مزارع استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ مزرعه آبزی‌پروری در استان فعال است.

محمود صیاد بورانی ضمن اشاره به پرورش یک گونه ماهی زینتی در زنجان اظهار کرد: پرورش ماهی زینتی «زبراپلیکو» برای اولین در ایران و آن‌هم در استان زنجان پرورش داده می‌شود و هدف این است که پرورش این نوع ماهی را در سطح استان و حتی در کشور گسترش دهیم، چراکه پرورش ماهیان زینتی خود بستر مناسبی برای کسب‌وکار است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مزرعه آبزی‌پروری در استان زنجان فعال است و خوشبختانه توجه به بحث آبزی پروری در استان باعث ایجاد اشتغال بیش از هزار و ۷۰۰ نفر شده است. 

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به رتبه برتر مرکز شیلات استان در کشور اشاره کرد و گفت: زنجان در بحث تولید آبزی عملکرد خوبی دارد و رویکرد آن توسعه مزارع آبزی‌پروری با هدف ارتقای اشتغال است. 

صیاد بورانی به فعالیت ۱۶ کارگاه پرورش ماهی دارای مجوز در استان زنجان اشاره کرد و یاد آور شد: ۱۶ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۲ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به‌کار هستند.

وی از پرورش ۴۱۷ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مزارع استان زنجان خبر داد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید