Performancing Metrics

پاپ فرانسیس به جمهوری آذربایجان و گرجستان سفر می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 331777
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 07:59
واتیکان امروز (شنبه) اعلام کرد، پاپ فرانسیس قصد دارد پاییز سال جاری به جمهوری آذربایجان و گرجستان سفر کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این در حالی است که یک هفته پیش نظامیان جمهوری آذربایجان و جدایی طلبان ارمنی در منطقه ناگورنو-قره‌باغ درگیر شدند و درگیری آنها تا پیش از آتش‌بسی که روز سه ‌شنبه گذشته در این منطقه اعلام شد، به طول انجامید.

واتیکان اعلام کرد که پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان برای سفر به جمهوری آذربایجان از 30 سپتامبر تا 2 اکتبر برنامه ریزی کرده است اما در این بیانیه اشاره ای به درگیری در جمهوری آذربایجان نکرد.

این سفر رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در حالی صورت می گیرد که 95 درصد از مردم جمهوری آذربایجان مسلمان بوده و 80 درصد از مردم گرجستان نیز مسیحی ارتودوکس هستند و تعداد مسیحیان کاتولیک در هر دو کشور بسیار کم است.

واتیکان ماه گذشته میلادی اعلام کرده‌ بود، پاپ فرانسیس 24-26 ژوئن سال جاری میلادی به ارمنستان سفر خواهد کرد اما در ارمنستان هم تعداد مسیحیان کاتولیک بسیار کم است و بالغ بر 90 درصد از مسیحیان ارمنستان ارتودوکس هستند.

این سفر پاپ به ارمنستان در صورتی که وی بار دیگر کشتار ارمنی‌ها از سوی امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول را "نسل‌کشی" توصیف کند موجب ناخرسندی ترکیه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید