Performancing Metrics

انتقاد نماینده زنجان از افزایش هزینه های دولت در سال ۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 331869
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 13:07
نماینده مردم زنجان در مخالفت با لایحه بودجه سال ۹۵، از افزایش هزینه های دولت در سال ۹۵ انتقاد کرد و گفت: افزایش هزینه های دولت مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

اتاق خبر: در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: در بودجه سال ۹۵ هزینه های دولت افزایش یافته اما درآمدها متناسب با هزینه ها نیست.

نماینده مردم زنجان ادامه داد: کمیسیون تلفیق ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه های دولت را افزایش داد که بخش قابل توجه درآمدهای درنظر گرفته شده برای این هزینه ها قابل تحقق نیست.

علیمردانی خواستار ارائه گزارشی از میزان تحقق درآمدهای بودجه در سال ۹۴ شد و گفت: زمانی که مغایرت میان تحقق درآمدها و هزینه ها بیش از ۲۰ درصد باشد، بودجه نویسی اشتباه است.

وی افزایش هزینه های جاری دولت را مغایر سیاست های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: عدم تحقق درآمدهای بودجه و افزایش هزینه ها موجب دست اندازی دولت به منابع صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی خواهد شد.

علیمردانی ادامه داد: این امر موجب افزایش پایه پولی کشور و درنتیجه افزایش تورم خواهد شد و نابسامانی در بازار ارزی و انضباط مالی و افزایش دلالی ها را در پی دارد.

نماینده مردم زنجان تصریح کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه دولت باید در راستای بودجه ریزی عملیاتی تا پایان سال دوم برنامه توسعه، برنامه عملیاتی خود را ارائه می کرد اما این اتفاق نیفتاد و بودجه سال ۹۵ نیز عملیاتی نگاشته نشد.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه، اعتبارات هزینه ای دولت باید سالیانه ۲ درصد کمتر از نرخ تورم باشد اما در تدوین لایحه بودجه سال ۹۵، قانون برنامه به فراموشی سپرده شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید